Globe Hope uudistaa verkkokauppansa ja alkaa myymään kosmetiikkaa

Kierrätystekstiileistä lifestyle-brändi.



Tänä kesänä on kulunut 15 vuotta siitä, kun Globe Hope perustettiin Vihdin Nummelaan. Kierrätystekstiileistä valmistetuista vaatteista tunnetuksi tullut yritys onnistui muuttamaan mielikuvia design-tuotteista ja loi kiertotalouteen perustuvan konseptinsa, jossa ylijäämä- tai jätemateriaalille annetaan uusi elämä. Nyt Globe Hopen uusiutuu ja on jatkossa design- ja lifestyle-brändi, jonka valikoimiin kuuluu luonnonkosmetiikkaa, design-laukkuja ja asusteita.

Vuonna 2003 perustettu Globe Hope on tekstiilialan kiertotalouden pioneeri, jonka jalanjäljissä monet yritykset ovat kulkeneet jo yli vuosikymmenen ajan. 2000-luvun alussa luonnonvarojen riittämättömyys oli vielä harvan design-yrityksen tai kuluttajan huoli. 2010-luvulla vastuullisesta kuluttamisesta tuli kuuma puheenaihe ja kiertotalous alkoi koskettaa yhä useampaa toimialaa. Yrittäjä Seija Lukkala perusti Globe Hopen, koska halusi tehdä jotain konkreettista kertakäyttökulttuuria vastaan.

Brändi uudistuu

Globe Hopen brändi-ilme uudistuu ja se lanseerataan uuden verkkokaupan ja malliston myötä 1. syyskuuta 2018. Tulevaisuuden tarina on pelkistetyn skandinaavinen ja rakentuu kokonaan mustan ja norsunluun valkoisen liittoon. Vihreä tähti-logo jää historiaan ja tilalle tulee terra-logo.

Myös yrityksen tuotevalikoima uudistuu syksyllä 2018, kun markkinoille tuodaan uusi valikoima ajattomia design-laukkuja ja asusteita ja samalla vaatteet poistuvat kuluttajamyynnistä. Uuden laukku- ja asustevalikoiman suunnittelusta ovat vastanneet yrityksen pitkäaikaiset suunnittelijat Anssi Ruokokoski ja Miisa Asikainen.

Luonnonkosmetiikka  valikoimaan

Globe Hopen tuotevalikoima laajenee syksyllä 2018 kokonaan uuteen tuoteryhmään, luonnonkosmetiikkaan. Kosmetiikkatuotteet ovat Mia Höytön kehittämiä ja soveltuvat luonnonmukaiseen kauneudenhoitoon. Ecosert-sertifioidut tuotteet ovat olleet markkinoilla jo vuodesta 2012 asti. Nyt kosmetiikkatuotteet siirtyvät Globe Hope -tuotemerkin alle ja täydentävät yrityksen ekologisten lifestyle-tuotteiden valikoimaa. Kosmetiikkatuotesarjan takana on Mia Höytö, nuori nainen, jonka innostus luomuruokaan kasvoi kiinnostukseksi luonnonmukaista kauneudenhoitoa kohtaan. Höytö jatkaa kosmetiikkatuotteiden tuotekehitystä yhdessä Globe Hopen kanssa. Tuotteilla tähdätään vientimarkkinoille.

 

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

Pin It on Pinterest