Gigantti: Suomalaiset ostavat nyt hengitysharjoituslaitteita ja lihashuoltovasaroita

Kodinkonejätti kertoo, että talvilomakaudessa korostuvat paitsi hyvinvointi ja ulkoilu, myös pelaaminen.

Gigantti kertoo, että hyvinvoinnin trendi ei näy pelkässään niissä kategorioissa, jotka ovat jo olemassa, sillä markkinoille on tullut myös kokonaan uusia tuotteita. Näistä pari mainitakseen suosittuja ovat esimerkiksi Well02-hengityslaite sekä lihashuoltovasarat. Eikä pelaamista ole unohdettu, sillä siinä panostetaan koko perheen viihtyvyyteen iästä huolimatta.

Gigantti kertoo tänään hieman mäkikotka Matti Nykäsen legendaarisia sanoja liipaten, että ”loma on ihmisen parasta aikaa”. Gigantissa talviloma-ajat näkyvät nimittäin hyvinvointiin ja vapaa-aikaan liittyvien tuotteiden kysynnän kasvuna. Gigantin hyvinvointituotteista vastaavan myyntipäällikkö Tuomas Ollilan mukaan kaikkien omaan hyvinvointiin liittyvien tuotteiden myynti on kasvanut jo muutaman vuoden ajan. 

Ilmoitus

Tämä näkyy niin sähköhammasharjojen kuin aktiivirannekkeiden suosiona. Eikä kiinnostus näy pelkästään kasvaneena kysyntänä, vaan myös kokonaan uusina tuotekategorioina, joita ei ole aiemmin ollut markkinoilla ollenkaan, Tuomas Ollila sanoo.

Uusina tuotteina trendien joukkoon ovat nousseet hengitysharjoituslaitteet ja lihashuoltovasarat. Hengitysharjoituslaitteella voi valmistaa hengitysliemistöä harjoitukseen.

Gigantin suosituin hengitysharjoituslaite on suomalainen Well02. 

WellO2:n avulla voi kosteuttaa talvi-ilman kuivattamia hengitysteitä, harjoittaa keuhkoja ja parantaa hapenottokykyä. Talviurheilukauden lisäksi sen toinen sesonki on siitepölykausi, koska sen avulla voi myös helpottaa hengitysteiden allergiaoireilua, Ollila sanoo.

Lihashuoltovasaralla voi auttaa tukkoisia lihaksia palautumaan, mutta se auttaa myös toimistossa jumiutuneeseen kroppaan. 

Lihashuoltovasaran avulla voi käsitellä niin toimistotyön kuin urheilun jumittamia lihaksia. Myös fysioterapeutit ja hierojat hyödyntävät sitä työssään, kun käsiteltävänä on esimerkiksi ammattiurheilijan tavallista suurempi lihasmassa.

Hyvinvointiin ja kuntoiluun liittyvien tuotteiden kysyntä kasvaa, kun säät suosivat tai lomakausi lisää vapaa-aikaa. 

 

Ilmoitus

Gaming-viikot

Sisäpelejä silmällä pitäen Gigantti järjestää Gaming-viikot 14.-27. helmikuuta. Kampanjalla halutaan tuoda esille, että miltei kaiki ovat tänä päivänä tavalla tai toisella pelaajia.

Gigantin myyntipäällikkö Sami Kinnunen kertoo, että pelaaminen on yhä useammin lasten ja vanhempien yhteinen harrastus. 

Monissa perheissä pelaajia on jo kahdessa sukupolvessa, jolloin myös laadukkaisiin pelivälineisiin panostetaan tavallista enemmän. Esimerkiksi virtuaalitodellisuus on tulossa yhä vahvemmin markkinoille. Pelaamiseen aivan uuden ulottuvuuden tuovat Oculus Quest 2 -VR-lasit ovat vuositasolla yksi myydyimmistä tuotteistamme, Sami Kinnunen sanoo.

Nintendo Switch pitää silti paikkansa koko perheen yhteisenä pelikonsolina. 

Gigantti kertoo talvilomakuulumisia tiedotteessa.