Gigantti: ”Harkitut hankinnat siivittivät Black Friday -kampanjan kaikkien aikojen tulokseen”

”Elektroniikan ja kodinkoneiden markkinajohtaja Gigantti valmistautui Black Friday -kampanjaansa globaalisti ailahtelevan vuoden keskellä, ja onnistui yli odotusten sekä verkkokaupassa, myymälöissä että yritysmyynnissä”.

Gigantti raportoi tänään onnistuneesta Black Friday -kampanjasta, joka jatkoi kasvua vaikka pandemia ja tavaroiden saatavuushaasteet koettelevat maailmaa. Vuonna 2020 11-päivän mittaiseksi laajennettu kampanja kasvoi 40 prosenttia, elektroniikkajätti kertoo. Kasvu jatkui tänä vuonna ja myynti vahvistui onlinen lisäksi myös fyysisissä myymälöissä.

Verkkokaupan uskomattoman ennätysvuoden 2020 luvut saavutettiin nopeasti ja ylitettiin miljoonilla kampanjan aikana. Tämä oli Gigantin kaikkien aikojen suurin Black Friday -kampanjatulos, ja vielä vaikean saatavuustilanteen keskellä. Isojen kodinkoneiden, kuten pesukoneiden ja kuivausrumpujen, suosio kertoo siitä, että harkitut hankinnat olivat tänä vuonna tuloksemme kivijalka. Yksittäiseksi hittituotteeksi nousi robotti-imuri, mikä kuvastaa arjen helppouden arvostamista. Saimme myös ennakoitua suuremman määrän tavaraa, ja sen vuoksi pystymme jatkamaan vielä montaa tarjousta muutaman päivän pidempään, Gigantin myyntijohtaja Niko Sandström sanoo tiedotteessa.

Ilmoitus

Yhtiö kertoo, että myynnin suurimmat veturit olivat jo edellä mainitut isot kodinkoneet, kuten pesukoneet ja kuivausrummut. Yksittäisistä tuotteista hittejä olivat robotti-imurit, joiden myynti kolminkertaistui viime vuoteen verrattuna.

Gigantin toimitusjohtaja Laura Tarkka kertoo, että myymälöiden asiakastyytyväisyys kasvoi kampanjan aikana useilla prosenteilla viime vuoteen verrattuna.

Se otetaan kiitollisena vastaan tänä aikana, jolloin mitään ei voi pitää itsestäänselvyytenä. Henkilökunta oli valmistautunut kampanjaan huolella pitkin syksyä, ja kaikki halusivat onnistua. Keskityimme pitämään huolta erityisesti henkilöstön jaksamisesta panostamalla sisäisiin tukitiimeihin ja koko talon hengennostatukseen, Tarkka sanoo.

Suurimman potin Gigantin myynnistä tänä vuonna vei B2B-myynti, joka kasvoi ennätykselliset 20 prosenttia ja elektroniikkaketju kertoo jo nyt aikovansa ensi vuonna lähteä haastamaan kilpailijoitaan annetuilla näytöillä.

Kasvoimme viime vuoteen verrattuna lähes 20 %. Se on kovan työn tulos, mutta myös luottamuksenosoitus asiakkailta. Teimme alkusyksyn myötä historian suurimman järjestelmäuudistuksen, jonka käyttöönotto ehti hidastaa toimintaamme harmillisesti, mutta jokainen kivi käännettiin, jotta kaikki saatiin kuntoon vuoden suurinta kampanjaa varten. Nettimyyntimme paisui viime vuoteen nähden 2,5-kertaiseksi, mikä antoi aihetta riemuun ja varmuutta tulevaan, Gigantin yritysmyynnin johtaja Jarno Sainio sanoo tiedotteessa.