Gigantissa myynti 24,5 miljoonaa euroa, verkkomyynti kasvoi 24 prosenttia

Sivuilla oli merkittävästi enemmän kävijöitä.

Ilmoitus

Gigantti ilmoittaa, että Gigantti.fi:ssä nettimyynti kasvoi 24 prosenttia vuoden 2017 Black Fridayhyn verrattuna. Yritys teki Black Fridayna jo neljättä vuotta peräkkäin kaikkien aikojen parhaimman myyntituloksensa. Tänä vuonna suomalaiset ostivat Gigantista 24,5 miljoonalla eurolla. Viikonlopun myydyimpiä tuotteita olivat muun muassa 55- ja 65-tuumaiset televisiot, puhelimet, kuulokkeet, pyykinpesukoneet, pelikonsolit ja pelit sekä sähköhammasharjat.

- Ei ole enää epäilystäkään siitä, etteikö Black Friday olisi koko kansan suosittu ostospäivä. Tämän vuoden Black Fridayna suomalaiset ostivat meiltä 24,5 miljoonalla eurolla. Kasvua viime vuoden Black Fridayhyn kertyi 15 prosenttia. Kiitos kaikille asiakkaillemme. Olen iloinen, että olemme vuosi toisensa jälkeen onnistuneet luomaan asiakkaitamme kiinnostavan kampanjan ja tarjoustuotevalikoiman. Olen ylpeä myös kollegoistani, jokaisesta giganttilaisesta, jotka ovat tehneet kovasti töitä Black Fridayn eteen, sanoo Gigantin toimitusjohtaja Trygve Hillesland tiedotteessa.

Gigantti tarjosi tänä vuonna ennätysmäärän Black Friday -tarjoustuotteita. Myydyimpiä tuotteita olivat muun muassa 55- ja 65-tuumaiset televisiot, puhelimet, kuulokkeet, pyykinpesukoneet, pelikonsolit ja pelit sekä sähköhammasharjat.

- Tämän vuoden ehdoton hittituote oli 65-tuumainen televisio. Ne myytiin loppuun suurista eristä huolimatta sekä verkkokaupassa että myymälöissä, Hillesland listaa.

Kävijä- ja myyntiennätys verkossa

Torstai-iltana klo 21:00 Gigantin nettikaupassa alkanut Black Friday rikkoi myyntiennätyksen heti kampanjan alettua. Gigantti.fi:ssä ensimmäisen tunnin myynti yli kaksinkertaistui viime vuoden Black Fridayn ensimmäiseen tuntiin verrattuna. Gigantin sivuilla oli merkittävästi enemmän kävijöitä viime vuoteen verrattuna.

- Nettimyynti oli myös tänä vuonna suurta: kasvua kertyi 24 prosenttia vuoden 2017 Black Fridayhyn verrattuna, Hillesland summaa.

Gigantin joulukaupan käynnisti Singles’ Day 11.11. ja Black Fridayn jälkeen loppuvuoden sesonki jatkuu maanantaina, jolloin vietetään nettikaupan ostospäivää Cyber Mondayta.

Gigantti ilmoittaa, että sen emoyhtiön, kaikissa pohjoismaissa toimivan Elkjøp-konsernin myynti oli Black Fridayna 1,46 miljardia Norjan kruunua. Keskimäärin Elkjøp-konserni myi miljoonalla kruunulla joka minuutti koko vuorokauden ajan. Myynti on kaupan alalla suurin yhden päivän ennätys Pohjoismaissa. Elkjøp-konserni piti hallussaan myös edellisiä Pohjoismaiden myyntiennätyksiä: vuoden 2017 Black Fridayna Elkjøp-konsernin myynti oli 1,3 miljardia Norjan kruunua, vuonna 2016 949 miljoonaa Norjan kruunua ja vuonna 2015 770 miljoonaa Norjan kruunua.

Ilmoitus