Päivitetty: Gigantin verkkokauppaan virtuaalinen jono

Jonoa Gigantin verkkokauppaan. Sportamoren kävijämäärä tähän mennessä 26 prosenttia suurempi kuin edellisvuonna.

Kun Ehandelin toimittaja aloitti Black Friday -kierroksen verkkokaupoissa kello kuuden tienoilla aamulla, silmiin pisti yksi asia. Päästäkseen ostoksille Gigantin verkkokauppaan joutui virtuaaliseen jonoon. Jonotusaika kello kymmenen tienoilla oli 17 minuuttia.

Gigantin virtuaalinen jono on aiheuttanut vilkasta keskustelua myös esimerkiksi Verkkokauppiaat Facebook-sivustolla.

Ilmoitus

Ehandelin sisarsivuston toimittaja teki puolestaan koeoston Elgigantenin ruotsalaisella sivulla, jossa jonotusaika oli huomattavasti pidempi. Pitkän jonotuksen jälkeen hänen kokeilumielessä ostoskorissa ollut tuote oli loppuunmyyty ja toimittaja joutui takaisin pitkään jonoon.

 

"Pahoittelemme todella"

Päivitys kello 13.22:

Ehandelin sisarsivuston toimittaja sai kiinni Elgigantenin kommunikaatiopäällikön Ruotsissa:

- Kovan paineen takia kotisivullamme on valitettavasti ollut teknisiä häiriöitä. Ymmärrämme, että tämä on turhauttavaa asiakkaillemme, jotka istuvat valmiina klikkaamaan kotiin kodinelektroniikkaa, joita he ovat valinneet, Li Persson, Elgigantenin kommunikaatiopäällikkö sanoo Ehandelin sisarsivustolle.

Ehandelin saamien tietojen mukaan ongelmaa on yritetty ratkaista eilisestä illasta alkaen ja läpi yön.

- Elgigantenille tyytyväiset asiakkaat ovat kaikkein tärkein asia ja pahoittelemme siksi nyt olevaa tilannetta, Persson sanoo.

Miten tilanne on vaikuttanut myyntiin on Elgigantenin mukaan liian aikaista sanoa, sillä monet tarjouksista ovat voimassa koko viikonlopun.

Ilmoitus

Gigantti kuuluu norjalaiseen Elkjøp-konserniin ja heillä on toiminnot Suomen ja Norjan lisäksi Ruotsissa, Tanskassa, Ahvenanmaalla, Islannissa, Färsaarilla ja Grönlannissa.

 

Sportamore kasvattanut kävijämääräänsä

Sportamore kirjoittaa aamulla lähettämässään ruotsalaisessa tiedotteessa heidän kävijämääränsä kasvaneen ensimmäisen kampanjavuorokauden aikana 26 prosenttia edellisvuoteen verrattuna.

- Näemme, että kiinnostuu Black Fridayta kohtaan Sportamorella jatkaa kasvua, yrityksen toimitusjohtaja Johan Ryding sanoo perjantaiaamuna lähetetyssä viestissä.

Myös ostettujen tuotteiden määrä kasvaa Black Fridayn aikana.

- Kasvaneen liikenteen tuloksena ensimmäisen kampanjavuorokauden aikana myytiin 36 prosenttia enemmän tuotteita kuin viime vuonna samana aikana. Ensimmäiset tunnit ovat todella vastanneet odotuksiamme, Ryding kertoo.

Tungoksesta huolimatta he ovat pystyneet lähettämään toimituksen keskimäärin 4,5 tunnin sisällä ensimmäisen vuorokauden aikana.

- Kovasta paineesta huolimatta olemme selviytyneet toimittamaan nopeasti asiakkaille. Se on positiivinen Black Friday-alku ja odotamme jatkoa suurella innolla, hän sanoo.