Gigantin konserni ylitti 40 miljardia: ”Olemme onnekkaita”

Asiakasklubit ja palvelut ovat tulevaisuutta.

Elkjøp Nordic, norjalainen konserni Gigantin takana, summasi viime vuoden. Yhtiö lisäsi myyntitulojaan pohjoismaisilla markkinoilla 9 prosenttia vuoden 2019 aikana ja se oli 41,8 miljardia Norjan kruunua.

Myös käyttötulot nousivat reilut 9 prosenttia, 2018 vuoden 1228 miljoonasta Norjan kruunusta 1343 miljoonaan vuonna 2019.

Ilmoitus

Hyvin erilaisen ja vaativan vuoden aikana olemme erittäin ylpeitä voidessamme toimittaa hyvän tuloksen, mutta samalla olemme hyvin nöyriä pohjoismaalaisten kuluttajien luottamuksesta, jonka he ovat osoittaneet meitä ja tuotteitamme kohtaan, Elkjøp Nordicin toimitusjohtaja Erik G. Sønsterud sanoo lehdistötiedotteessa.

Se mikä erityisesti on vienyt myyntiä eteenpäin vuoden aikana on konsernin verkkokauppatoiminta ja click & collect-palvelu. Elkjøp mainitsee lisäksi, että joulukauppa onnistui ja yhtiöllä oli kaikilla näillä alueilla hyvät lähtökohdat Norjassa, kun kaupat yhtäkkiä suljettiin maaliskuun puolivälissä.

Tuotteemme ja asiantuntemuksemme antoivat meille merkittävän roolin pandemian aikana. Tilanteessa, kun useammat ja useammat eristettiin ja ihmiset tekivät töitä kotona ja opiskeli kotoa käsin, samalla monet aloittivat remontoinnin ja laittoivat enemmän rahaa viihteisiin kotona – silloin me olemme olleet muun muassa hyvin onnekkaita, Erik G. Sønsterud sanoo.

Mutta olemme myös joutuneet käärimään hihat ja taistelemaan. Päivästä toiseen monetkaan eivät ole uskaltaneet lähteä ulos, mutta he tarvitsivat edelleen meidän tuotteitamme ja apuamme. Olemme siksi toimineet nopeasti ja kehittäneet koko joukon uusia palveluita. Tavoitteenamme on ollut yhtä hyvä saatavuus kaikille, siitä huolimatta kuinka ja milloin he tekevät ostoksia meillä.

Tulevaisuudessa konserni uskoo vakaasti asiakasklubiinsa ja palvelujen tarjontaan, jotka ”vahvistavat suhdetta asiakkaisiin”.

Viime vuonna aloitimme asiakasklubin kaikilla pohjoismaisilla markkinoilla ja meillä on ollut todella nopea ja vahva kasvu jäsenten määrässä.

Tarjoamalla enemmän arvoa asiakasklubimme kautta, näemme monia mahdollisuuksia, joilla voimme saada paremman yhteyden asiakkaaseen, ei vain käyntien kautta ja neuvomalla onlinella tai liikkeessä, vaan jatkuvasti. Uusien palvelujen avulla teemme kaikesta niin helppoa ja helposti saatavilla olevaa kuin mahdollista, olipa sitten kyse ostoksista, toimituksesta, asennuksesta, korjauksesta, kierrätyksestä tai muusta, mitä asiakas tarvitsee tai tarvitsee apua sen kanssa, Erik G. Sønsterud lopettaa.

Ilmoitus