Gigantille ennätystulos Black Fridayna

Suomalaiset ostivat Gigantista 32,1 miljoonalla eurolla.

Suomalaisten Black Friday ostoissa näkyy Gigantin mukaan tavalliseen tapaan joulu ja asiakkaiden kiinnostus hankkia tuotteita, joista on hyötyä pitkällä aikavälillä. Näin Gigantti kertoo tänään lähetetyssä tiedotteessa.

Gigantin tulos kasvoi tänä vuonna ennätystulokseen ja yrityksessä Black Friday on rikkonut joka vuosi ennätyksiä. Black Fridayna kävivät ennakoidusti kaupaksi televisiot, pesukoneet, puhelimet, tietokoneet sekä viihde-elektroniikka, kuten kuulokkeet ja pelikonsolit.

Ilmoitus

- Hankintoja tehdään selvästi pitkäaikaiseen käyttöön. Myös joululahjaostoksia tehdään Black Fridayna. Tuotteista tämän vuoden hittejä olivat Samsung QLED ja LG OLED -televisiot, Xbox-konsolit, Macbook-tietokoneet ja Apple-puhelimet. Uutena nousivat robotti-imurit. Myös keittiöiden suunnitteluajanvarauksia tehtiin tänä vuonna ennätysmäärä, Gigantin markkinointijohtaja Sami Särkelä kertoo.

Gigantin tiedotteen mukaan asiakkaat ovat valmistautuneet Black Fridayhin kartoittamalla tarjouksia.

- Sekä asiakkaat että henkilökunta ovat olleet innoissaan Black Fridaysta. Tiimimme on tsempannut hienosti ja tehnyt kovasti töitä koko viikon, Sami Särkelä sanoo.

Gigantti sai runsaasti huomiota Black Fridayn aikana sivulla olleen jonotussysteemin vuoksi.

- Valitettavasti tehdyistä testeistä huolimatta nettiostosten jonotusajat pitkittyivät ja sivusto toimi hitaasti. Sivuston kapasiteettiongelmia alettiin ratkomaan välittömästi ja tilanne saatiin suurilta osin normalisoitua yön aikana, Särkelä kertoo.

Black Friday jatkuu Gigantissa sunnuntaihin saakka tai niin kauan kuin tavaraa riittää.