Foodora: Tällainen oli jäätelökesä

Myynti lähes kolminkertaistui kotiintoimituksissa.

Ruuan tilaus- ja kotiintoimituspalvelu Foodora raportoi eilen jäätelökesän numeroita. Helteet vaikuttivat suomalaisten jäätelöinnostukseen ja Foodoralla viilentävän herkun myynti lähes kolminkertaistui edellisvuoteen verrattuna. Samalla paljastui viimeisimmät trendit mitä tulee makutottumuksiin.

Foodora tarkasteli sovelluksen kautta tilattujen jäätelöiden, pirtelöiden ja jäätelöannosten myyntiä kesä-elokuun aikana ja vertasi tätä edellisvuoden vastaavaan ajanjaksoon.

Ilmoitus

Eniten suosiotaan kasvatti erilaiset jäätelöpakkaukset, joiden osuus kipusi alle 10 prosentista yli neljännekseen kaikista myydyistä jäätelöistä.

Foodora Suomen toimitusjohtaja Joonas Kuronen sanoo suomalaisten jäätelömakumieltymysten tulleen yllätyksenä.

Suomalaisten suosikkijäätelöinä on perinteisesti pidetty klassisia makuja, kuten suklaa tai mansikka. Selkeästi myydyimpiä jäätelöpakkauksia ovat tänä kesänä kuitenkin olleet erilaiset keksejä tai kakkutaikinaa sisältävät jäätelömaut, kuten esimerkiksi brownie-jäätelö, hän kertoo tiedotteessa.

Suomalaiset ovat oppineet Foodoran tilastojen perusteella myös maustamaan jäätelöään. Suosituin lisuke oli kinuskikastike.

Kinuskikastike oli kesällä selvästi himoituin herkku jäätelöannosten ja pehmisten kylkeen ja sitä myytiin makukastikkeista eniten. Myös kinuskimakuiset jäätelöt olivat erittäin suosittuja heti keksi- ja kakkutaikinamakujen jälkeen, Kuronen kertoo.

Foodora toimii Suomessa yli 80 kaupungissa ja lanseerasi joulukuussa 2020 oman verkkoruokakauppaketjun Foodora Market.