Fiskars kertoo aiemmin viikolla ilmestyneessä tiedotteessa aloittavansa uuden aikakauden strategisessa yhteistyössä Muumien taustayhtiön, Moomin Characters, kanssa. Fiskarsista tulee lisenssitoimisto R & B:n, Rights & Brands, vähemmistöosakas. R & B edustaa useita pohjoismaisia tuotemerkkejä, kuten Muumeja.
Tämä on meille loistava hetki, kun kaksi suomalaisen muotoilun mahtitaloa yhdistävät voimansa lähtemällä entistä globaalimmaksi ja uusille maantieteellisille alueille nykyisten markkinoiden ulkopuolella, Fiskars Groupin CEO Nathalie Ahlström sanoo tiedotteessa vapaasti suomennettuna.
Tällä hetkellä ikonisten tuotemerkkien yhteistyö pitää sisällään muun muassa suositun Muumi-astiasarjan, ruokailuvälineitä ja sisutustuotteita. Fiskars omistaa Muumi-astioita tuottavan Arabian.
Syventyneen yhteistyön myötä Fiskars, R & B ja Muumit katsovat kauemmas ja hakevat kansainvälistä kasvua niin nykyisten kuin myös uusien fanien keskuudessa.
Hufvudstadsbladet kertoo aiemmin viikolla ilmestyneessä uutisessa, että yksi Fiskarsin, R & B:n ja Muumien kiinnostuksen kohteista on jättimarkkinat Kiinassa.
Yksi sovittu yhteistyö on Kiina, josta molemmat olemme hyvin kiinnostuneita. Ajatuksena on, että kehitymme siellä nopeammin, Moomin Charactersin toimitusjohtaja Roleff Kråkström kertoo kansainvälistymistavoitteista lehdelle.
R & B:n CEO Patrick Ullman kertoo tiedotteessa odottavansa innolla uuden yhteistyön luomia jännittäviä synenergioita.
R & B, Muumit ja Fiskars Group tarjoavat yhdessä erittäin houkuttelevan yhdistelmän taidetta, brändin kehittämistä, vähittäiskaupan tuntemusta, alueellista kattavuutta ja tarinankerrontaa, hän sanoo.