Finnish Design Shopin verkkokaupan myynti kasvaa

Yhdysvallat vientimarkkinoiden ykkönen.

Suomalaiseen ja pohjoismaiseen asumisen ja sisustamisen muotoiluun erikoistunut verkkokauppa Finnish Design Shopin verkkokaupan myynti nousi viime vuonna 14,4 miljoonaan euroon, kertoo Kauppalehti. Lähes puolet myynnistä tuli ulkomailta. Viime vuonna liikevaihdon kasvu kiihtyi 45 prosenttiin.

Ilmoitus

- Tavoitteemme on nostaa liikevaihto kolmen vuoden kuluttua 50-60 miljoonaan euroon. Tuolloin ulkomaisen myynnin osuuden pitäisi olla noin 65 prosenttia, kertoo Finnish Design Shopin operatiivinen johtaja Reetta Noukka Kauppalehdelle.

Suomalaiset valaisimet kysyttyjä

Yhtiö on myynyt tuotteita jo yli sataan maahan ja valmiudet löytyy toimittamaan 180 maahan. Kansainvälisyyteen panostaminen on Noukan mukaan itsestäänselvyys.

- USA on tärkein vientimarkkinamme. Myyntimme on noussut täällä jo noin kahteen miljoonaan euroon, Noukka huomauttaa.

Suomalaiset valaisimet, Alvar Aallon suunnittelemat tuotteet sekä Iittalan ja Marimekon astiat ovat erityisen suosittuja tuotteita Yhdysvalloissa.

Noukka kertookin, että Yhdysvallat pysyy todennäköisesti jatkossakin heidän vientimarkkinoidensa ykkösenä. USA:n jälkeen tärkeimmät maat ovat Australia, Britannia, Sveitsi, Italia ja Japani.