Facebookista tulee markkinapaikka verkkokauppiaille. Sosiaalisen median alusta päästää nyt markkinoille ”Facebook Shops”-palvelun, jonka tarkoituksena on auttaa pienempiä yrityksiä myymään onlinella heidän kanavillaan.
Monilla pienillä yrityksillä on vaikeaa juuri nyt ja kun kivijalkaliikkeet sulkevat, yhä useammat lähtevät onlinelle. Me haluamme tehdä shoppailusta saumatonta ja helpottaa kaikkia, pienistä yrityksistä suuriin tuotemerkkeihin, käyttämään sovellustamme ja pääsemään yhteyteen asiakkaiden kanssa, Facebook kirjoittaa.
Uudessa panostuksessa on useita avaintoimintoja, jotka mahdollistavat, että asiakas pääsee yhteyteen yrityksen kanssa WhatsAppin, Messengerin tai Instagram Direct kautta.
Tulevaisuudessa osto on mahdollinen myös suoraan WhatsApp, Messenger tai Instagram Direct-chatissa, Facebook kirjoittaa.
Yhteistyössä verkkokauppatoimittajien kanssa
Yritykset voivat myös näyttää tuotteitaan livevideon avulla sekä luoda lojaliteettiohjelman Facebook-tililleen.
Teemme myös läheistä yhteistyötä partnereiden, kuten Shopify, BigCommerce, WooCommerce, ChannelAdvisor, CedCommerce, Cafe24, Tienda Nube ja Feedonomics kanssa, jotta voimme tukea pieniä yrityksiä siinä missä he tukea tarvitsevat, Mark Zuckerbergin jätti ilmoittaa.
Kesällä on tulossa myös Instagram Shop, joka aloittaa ensin USA:ssa, ja kaikesta päätelleen sen voi integroida Facebook Shopin kanssa.