”Euroopan johtava vuoden 2021 loppuun mennessä”

Sniffie Software Oy asetti kovat tavoitteet.

Verkko- ja vähittäiskaupan hinnoittelun automaatioon keskittynyt startup Sniffie Software esitteli tänään tuoreet tavoitteensa, joista ensimmäinen on olla vuoden 2021 lopussa asiakaskokemukselta ja teknologialta Euroopan johtava hinnoittelun pilvipalvelu.

Se on kova tavoite, mutta hyvässä vauhdissa ollaan, yhtiön toimitusjohtaja Tomi Grönfors sanoo.

Ilmoitus

Sniffie Software on kehittänyt kolmen vuoden aikana verkkokaupan hintaseurantaan suunnitellusta ohjemistosta hinnoittelun automaatiojärjestelmän, mikä parantaa niin verkko- kuin vähittäiskauppiaiden tuottavuutta.

Uutuutena Sniffie tuo markkinoille vahvistusoppimiseen pohjautuvan hinnoittelukirjaston. Sen osatekijöistä voidaan rakentaa kunkin asiakkaan hinnoittelutarpeisiin vastaava kokonaisuus.

Järjestelmän perustana on mm. tuotteiden myyntivolyymia sekä hintaa seuraava vahvistusoppimiseen pohjautuva algoritmi. Algoritmi kohdistaa hinnanmuutokset halutun avainluvun mukaisesti paremmalle tuoton alueelle ottaen samalla huomioon kysynnän vaihtelusta aiheutuvan epävarmuuden, järjestelmän perusidean kehittänyt Aleksi Kukkonen sanoo.

SAMPO-niminen tekoälymme osaa myös ottaa huomioon markkinahinnat, verkkokaupan kävijämäärät ja tarvittaessa jopa rajata ulos sään vaihtelun myynnissä, yksi Sniffien perustajista ja AI:n kehityksessä Aleksi Kukkosen kanssa vastaava Niko Naakka sanoo.

Sniffien koneoppimista kehitetään edelleen syksyn aikana.

 

"Toimialan kehityksen ytimessä"

Sniffie sanoo, että hinnoittelun automaatio on nopeasti kasvava markkina, kun verkkokaupan pelikenttä laajenee ja myyntipaikkoja tulee jatkuvasti lisää ja lisää. Hinnasta on myös tullut markkinoinnin yksi osa, kun hintavertailuun keskittyneet markkinointipalvelut lisääntyvät. Markkinoinnin automaatio on jo arkipäivää ja sama suunta on myös hinnoittelun automaatiolla. Vielä joitakin vuosia sitten asiakas valitsi ensin kaupan ja sitten tuotteet – tänä päivänä asetelma on päinvastainen ja asiakas valitsee ensin tuotteet ja etsii sen jälkeen niiden parhaan toimittajan.

Sniffien Sampo on täysin toimialan kehityksen ytimessä. 2020-luvun verkkokaupassa kilpaillaan asiakaskokemuksen optimoinnilla, jossa tarkkaan kohdennetulla hinnoitellulla on tietysti suuri rooli. Lisäksi digitaalinen kauppa kulkee kohti personoituja ostopolkuja, jossa myös hinnat ovat yksilöllisiä sen mukaan, miten merkittävä kukin asiakas nykyarvossaan on, yksi Suomen johtavista digitaalisen kaupan asiantuntijoista ja vaikuttajista, Leevi Parsama, sanoo Sniffien tiedotteessa.

Ilmoitus

 

Sniffien hallitusta täydennettiin

Sniffie kertoo tiedotteessa tänään vahvistaneensa myös yhtiön hallitusta. Business Finlandin ensimmäisessä Young Innovative Companies -vaiheessa olevan Sniffien hallitukseen valittiin ulkopuolisena SaaS-liiketoiminnan ammattilaisena nopeasti kasvaneen Vainun toimitusjohtaja Mikko Honkanen, jonka tehtävänä on auttaa Sniffien johtoa kehittämään nopeasti skaalautuviia malleja myynnin ja markkinoinnin kehittämiseen.