Ennustaa yli 50 prosentin kasvua Black Fridaylle ja Cyber Mondaylle verkossa

Yritykset hakevat nyt nostoa haastavaan tilanteeseen marraskuun kampanjapäivistä, sanoo ostohyvityspalvelu Bonusway.

Singles Dayn suosio 11.11 jatkoi kasvuaan myös tänä vuonna ja Bonuswayn partnerikaupoissa myyntiluvut kasvoivat keskimäärin 20 prosenttia edellisvuoden lukuihin verrattuna. Eniten myyntiä oli Kiinasta Suomeen toimittavissa verkkokaupoissa, mutta myös pohjoismaiset muodin verkkokaupat kaksinkertaistivat myyntinsä edellisvuoteen verrattuna. Elektroniikan verkkokaupatkin menestyivät hyvin.

Singles’ Day ja Black Friday -viikonloppu tulevat mullistamaan verkkokaupan tänä vuonna, Bonuswayn toimitusjohtaja Tatu Koistinen sanoo tiedotteessa ja jatkaa:

Ilmoitus

Ostohyvityspalveluumme on vuoden ensimmäisellä puoliskolla liittynyt yli 60 prosenttia enemmän kauppiaita, jotka haluavat sekä selviytyä koronan aiheuttamasta talouskriisistä, että löytää kasvun mahdollisuuksia uudessa normaalissa. Yritykset haluavat hyödyntää verkkokauppaa selviytyäkseen pandemian vaikutuksista. Samalla kun yhä useampi yritys lähtee mukaan marraskuun kampanjoihin, myös kuluttajapuolella nähdään ennenkokematon siirtymä kivijalasta verkkokauppaan.

Bonuswayn mukaan monet BF-tarjoukset, joilla on aikaisempina vuosina houkuteltu kivijalkaliikkeisiin, ovat nyt siirtyneet verkkoon.

Zalando, joka on yksi Bonuswayn partnerikaupoista, on tästä hyvä esimerkki. Se kasvatti myyntiään vuoden kolmannella neljänneksellä 29,9 prosenttia. Viime vuoden Black Friday-viikolla sen myynti kasvoi 32 prosenttia edellisvuoteen verrattuna. Tämän perusteella Bonusway ennustaa Zalandolle yli 50 prosentin kasvua tällä viikolla.

Monissa Euroopan maissa Black Friday -kampanjamyynnin odotetaan jopa kaksinkertaistuvan edellisestä vuodesta. Myös Suomessa tullaan näkemään joulunaluskaupan siirtyminen yhä vahvemmin verkkoon ja Black Fridayn myynnin ennustetaan kasvavan yli 50 prosenttia, Tatu Koistinen ennakoi.