”Ennätysten vuosi jatkuu”

Collector kertoi tuoreita lukuja joulumyynnistä viime viikolla: ”Joulusesonki on päättymäisillään ennätyslukemiin.”

Collector Bank raportoi, että kasvua viime vuoteen verrattuna on 63 prosenttia ja joulumyynnin lähtölaukauksena toimi Black Week.

Black Week näytti, että tänä vuonna yhä useammat keskittävät ostoksensa verkkokauppoihin. Tämä näkyy myös joulun ajan myynnissä, jossa kasvu on ollut samaa luokkaa Black Weekin kanssa. Black Weekin myyntimääristä olisi voinut päätellä useimpien hankkineen joululahjansa jo tuolloin, mutta volyymi on ollut kasvavaa myös koko joulukuun ajan ja sesongin aiemmat ennätykset menevät uusiksi, Mikael Anstrin, Collectorin General Manager Payments kertoo tiedotteessa.

Ilmoitus

Collector ennustaa myös, että nyt meneillään olevat alennusmyynnit tulevat eroamaan entisestä.

Kuluttajat tuntuvat olleen tänä vuonna tavallista aikaisemmin liikkeellä lahjahankintojen osalta. Myyntipiikki aikaistui kahdella päivällä ja nähtiin 13.12.–14.12. välillä. Koska ostaminen on siirtynyt verkkoon, tullaan välipäivien alennusmyyntien kohdalla näkemään vahvaa kasvua. Kun ostoksille pääsee verkossa joustavammin, tulevat kauppiaat hyödyntämään tämän ja alennuskampanjat aloitetaan aiemmin ja niitä jatketaan pidempään, hän ennakoi.

 

 

Collectorin dataa lyhyesti:

Joulumyynnin kokonaiskasvu Suomessa 63 %

Vuoden 2020 joulusesongin myyntipiikki aikaistui kahdella päivällä. Myyntimäärät olivat suurimmillaan 13.12. ja 14.12., kun vuonna 2019 eniten myyntiä oli 15.12. ja 16.12.

Ilmoitus