”Ennätyksiä rikottiin päivittäin”

Maksupalveluyritys Collector summasi Black Weekin ja Cyber Mondayn.

Collector kertoo tänään lähetetyssä tiedotteessa, että Black Weekin aikana myytiin heidän avullaan keskimäärin 79 prosenttia enemmän kuin edellisvuonna. Black Fridayna myynti kasvoi 51 prosenttia ja vielä Cyber Mondayna myynti kipusi 67 prosenttia edellisvuoteen verrattuna.

Aiemmin kampanjat ovat keskittyneet Black Fridayhin, mutta viime vuosina trendi on ollut tarjota alennuksia pitkin viikkoa. Pohjoismaisella tasolla tänä vuonna Black Friday oli selkeästi suurin päivä, joita sunnuntain ja maanantain myynnit kirittivät. Toinen selkeä trendi tänä vuonna oli myynnin kasvaminen jo alkuviikosta. Kuluttajat eivät kuitenkaan ennätä kyllästymään viikon aikana, sillä Cyber Monday kasvaa niin vahvasti, Collectorin General Manager Payments Mikael Anstrin sanoo.

Ilmoitus

Collectorin mukaan kasvun taustalla on useita teijöitä, mutta silmiin pistävää on vanhempien ikäryhmien tuoma kasvu.

Suurinta kasvua nähtiin yli 64-vuotiaiden ikäryhmässä – jopa 73 % - ja seuraavaksi eniten 55-64-vuotiaiden joukossa. Kun myymäläasiointia suositellaan vältettävän, ovat suuret ikäluokat siirtyneet joukolla verkkokauppojen pariin. Black Week näyttelee kauppiaille ja kuluttajille entistä suurempaa roolia, kun kampanjat aloitetaan aiemmin ja tarjouksia julkistetaan pitkin viikkoa, Anstrin kertoo.

 

Lyhyesti:

Black Weekin kasvu Suomessa + 79 %

Black Fridayn kasvu Suomessa + 51 %

Cyber Mondayn kasvu Suomessa + 67 %

Ilmoitus