Enemmistö valitsee verkkokirjakaupan hintatason perusteella

Adlibris tunnetuin verkkokirjakauppa.

Tuoreen tutkimuksen mukaan jopa 90 prosenttia suomalaisista pitää hintatasoa kolmen tärkeimmän valintakriteerin joukossa verkkokirjakauppaa valitessaan. Hintatason jälkeen tärkeimmät kriteerit ovat kiinnostava kirjavalikoima ja luotettavat toimitukset.

Ilmoitus

Verkkokirjakauppojen tunnettuus on kasvanut myös viime vuodesta. Adlibris jatkaa Suomen tunnetuimpana verkkokirjakauppana, kertoo yritys lehdistötiedotteessaan.

Kaikkien verkkokirjakauppojen tunnettuus on kasvanut yli kymmenen prosenttiyksikköä pelkästään viime vuoden aikana, kertoo Taloustutkimuksen tuore Verkkokirjakaupat 2018 –tutkimus.

Kriittisyyttä toimituskuluihin

Tutkimukseen vastanneet arvioivat positiivisimmin verkkokirjakauppojen toimitusten luotettavuuden. Kriittisimmin suhtaudutaan verkkokirjakauppojen toimituskuluihin. Myös hintatasoon suhtaudutaan hieman kriittisemmin kuin viime vuonna.

Tunnettuuden ja yleisarvosanan perusteella Adlibris on tutkimuksen paras verkkokirjakauppa. Lähes 70 prosenttia vastaajista tuntee Adlibriksen, ja joka neljäs on ostanut kirjoja. Vielä neljä vuotta sitten kirjakauppa oli tuttu vain alle viidesosalle vastaajista.

Opiskelijat huomioon

Adlibris pitää tutkimuksen kärkisijaa myös seuraavissa mielikuvatekijöissä: hintataso, luotettava toimitus, kiinnostava valikoima, helppokäyttöinen internetpalvelu, nopea toimitus ja toimituskulut.

- Olemme iloisia, että viime vuosien työ on kantanut hedelmää. Vaikka olemmekin nyt laajentaneet valikoimaamme muihin tuotteisiin, aiomme jatkossakin panostaa monipuoliseen kirjavalikoimaan ja edullisiin hintoihin. Aiomme myös ottaa entistä paremmin opiskelijoiden toiveet huomioon kirjavalikoimassa, kertoo Adlibriksen markkinointipäällikkö Marjut Määttä.