”Me uskomme, että jokainen kauppias on ainutlaatuinen ja hänellä on erityiset toivomukset, vaatimukset ja haasteet.”
TEEMME YHTEISTYÖSSÄ EHANDEL EVENTIN KANSSA HAASTATTELUJA VALIKOITUJEN YHTEISTYÖKUMPPANEIDEN KANSSA.
Syksyn Emeet Helsingissä pidetään 1. lokakuuta. Tulevien viikkojen aikana haastattelemme tapahtuman yhteistyökumppaneita ja tänään vuorossa on Qliro. Kysymyksiin vastaa Qliron CCO David Lundqvist (kuvassa).
Kerro hieman yrityksestänne!
- Qliro on johtava fintech-yritys, joka tarjoaa joustavat maksuratkaisut suuremmille verkkokauppiaille ja suotuisat säästötilit ja lainat kuluttajille. Meidän ratkaisumme ovat suurten verkkokauppiaiden toisille suurille verkkokauppiaille rakentamia, minkä tuloksena on syntynyt strategia ja työtapa, jossa me uskomme, että jokainen kauppias on ainutlaatuinen ja hänellä on erityiset toivomukset, vaatimukset ja haasteet. Olemme vain viimeisen vuoden aikana aloittaneet yhteistyön yrityksien, kuten Eleven, Nordicfeel, DollarStore, iPiccolo, BestOfBrands, Itsperfect ja Baresson kanssa. Meillä on jo aikaisemmin yhteistyö yrityksien, kuten Lyko, Bangerhead, Nelly, CDON, Gymgrossisten, Parfym.se ja monien muiden suurten toimijoiden kanssa.
Kerro hieman millaisia palveluita tarjoatte verkkokauppiaille.
- Autamme suuria verkkokauppiaita maksimoimaan muuntumistaan ja parantamaan tuottavuuttaan läheisen kumppanuuden kautta. Meidän check out-ratkaisullamme ”Qliro One” verkkokauppias saa joustavan check outin, johon on integroitu niin maksut kuin toimitusvaihtoehdot yhdessä ja samassa virrassa. Autamme myös kauppiaita asettumaan fyysisestä liikkeestä verkkokauppaan ja päinvastoin sekä laajentamaan heidän toimintaansa esimerkiksi uusille markkinoille, jolloin voimme olla avuksi asiantuntemuksellamme.
Alalla on tällä hetkellä monia samantyyppisiä yrityksiä. Miksi kannattaa valita juuri Qliro?
- Me vaikutamme alalla, joka on suurien muutoksien edessä ja kehittyy uskomattoman nopeasti. Digitalisointi on meidän DNA:ssamme ja meillä on siksi mahdollisuus tarjota todella joustavat tuotteet. Se yhdessä liikemallimme kanssa, mikä tarkoittaa, että me jaamme tulot, luomme yhteiset kannustimet ja tiiviin kumppanuuden. Autamme jopa tietoliikenteen kanssa ja analysoimme asiakasmatkaa tekemällä KPI-mittauksia, kuten esimerkiksi konvertoimalla ja annamme sitten neuvoja koskien asiakkuuden optimointia kokonaisuudessaan, ei koskien vain kassaosiota.
Onko suomalaisten ostokäyttäytymisessä eroja muihin Pohjoismaihin verrattuna, teidän näkökulmastanne?
- Suomessa lasku ja kätevät osamaksuratkaisut ovat uskomattoman suosittuja aivan kuten Ruotsissa ja Norjassa, mutta se mikä Suomessa on silmiin pistävää on, että online banking on edelleen hyvin suosittu. Näemme usein Qliro Onen kautta, että online banking osuus Trustlyllä, joka on online banking partnerimme, on usein 30-40 prosenttia. Näemme myös, että miehet ja naiset ostavat suurinpiirtein yhtä paljon verkossa Suomessa, kun muissa Pohjoismaissa enemmistö on naisia.
Millaisia odotuksia teillä on Helsingin lokakuisen Emeetin edellä?
- Emeet on mielenkiintoinen foorumi ja odotamme voivamme tavata verkkokauppiaita ja saada kuulla heidän haasteistaan samalla kun edistämme ohjelmaa asiantuntemuksellamme koskien verkkokauppaa ja maksuratkaisuja. Emeet tulee olemaan sekä hyvin mukava että mielenkiintoinen!