EMEET Contentorin Niklas Ruottu: Verkkosisältö on jo muutoksen tilassa

”Sisällöntuotannosta puhuttaessa markkinatilanne on todella mielenkiintoinen.”

 

Ilmoitus

Syksyn Emeet Helsingissä pidetään 1. lokakuuta. Haastattelemme ennen tapahtumaa yhteistyökumppaneita ja tänään vuorossa on Contentor. Kysymyksiin vastaa Contentorin Key Account Manager Niklas Ruottu (kuvassa):

 

TEEMME YHTEISTYÖSSÄ EHANDEL EVENTIN KANSSA HAASTATTELUJA VALIKOITUJEN YHTEISTYÖKUMPPANEIDEN KANSSA.

 

Kerro hieman yrityksestänne ja millaisia palveluja tarjoatte?

– Contentor on sisällöntuotantoa tarjoava yritys Ruotsin länsirannikolta, Helsingborgista. Olemme vuodesta 2007 lähtien tarjonneet niin copywriting-, käännös- kuin oikolukupalveluita yli 1000 yritykselle, pääfokuksenamme verkkokauppa ja verkkokauppiaat.

 

Miltä markkinat alallanne näyttävät tällä hetkellä?

Ilmoitus

– Sisällöntuotannosta puhuttaessa markkinatilanne on tällä hetkellä todella mielenkiintoinen. Copywriting-puolella monet markkinointifirmat taistelevat näkyvyydestä, ja käännösten osalta erityyliset konekäännökset (machine translation) ja AI:n hyödyntäminen ovat kuumimpia puheenaiheita.

 

Millaisia muutoksia voimme odottaa alalla lähitulevaisuudessa?

– Verkkosisältö on jo tällä hetkellä muutoksen tilassa. Videon todellinen läpimurto on alkanut, mutta hakukoneet vaativat edelleen runsaasti tekstisisältöä sivujen indeksointiin. Sisällön lokalisointi muuttuu yhä tärkeämmäksi, kun sekä kuluttajat että hakukoneet katsovat oikeankielisen sisällön olevan relevantimpaa ja näin tarjoavan sekä paremman ostokokemuksen että rankingin.

 

Millä tavoin digitalisaatio on muuttanut teidän työtapojanne?

– Digitalisaatio on ennen kaikkea mahdollistanut työn tekemisen monista eri lokaatioista. Erilaiset käyttämämme digityökalut tekevät tiimityöstä entistä helpompaa ja joustavampaa.

 

Oletteko osallistuneet Emeetin aikaisemmin? Ja jos olette, niin kerro hieman kokemuksistanne.

– Contentor on ollut mukana lukuisissa Emeet-tapahtumissa vuosien varrella, kuten kaikki aikaisemmat Suomen tapahtumat. Erityisesti verkkokauppiaiden tapaaminen ja tietyn maan verkkokaupan tilanteen ymmärtäminen ovat näiden eventtien suola.

 

Millaisin mielin lähdette ensi viikon Emeetiin Helsingissä?

– Toivomme saavamme päivityksen Suomen verkkokaupan tilaan, niihin haasteisiin, joita verkkokauppiaat arjessaan kohtaavat sekä jakavamme ideoita yhdessä alan eri toimijoiden kanssa – mielenkiintoinen päivä tiedossa hyvien sessioiden kera!