Ekologisuus on löytänyt myös lemmikkimarkkinoille

"Koiruliini-verkkoalustan kautta pyrimme jatkuvasti tekemään kestävän kulutuksen nimissä kaiken mitä teemme" sanoo yhtiön Head of Brand Design Ilari Laitinen.

Suomessa on avattu uusi koirille suunnattu verkkoalusta, jonne palvelujen tarjoajat voivat laittaa kautta Suomen myyntiin omia palveluitaan. Koiruliinilla on myös verkkokauppa, jossa myytävät tuotteet on valmistettu kestävää kehitystä silmällä pitäen. Jokaisen tuotteen positiivinen hiilidioksivaikutus on laskettu ja ne valmistetaan Pääkaupunkiseudun kierrätyskeskuksessa, yhtiö kertoo tiedotteessa tänään.

 

Ilmoitus

Pörröinen kaveri on paras

Kaikki alkoi kuitenkin tästä: ihmisen paras ystävä on koira.

Siitä tämä tarina sai alkunsa. Sillä koiria saamme kiittää paljosta, ne ulkoiluttavat, seurustelevat, hauskuuttavat, toimivat terapeutteina ja antavat meidän käsiimme koko elämänsä. Ne luottavat meihin ja rakastavat meitä. Mietimme, miten voisimme vuorostamme olla parhaan ystävämme paras luottokaveri. Näin syntyi Koiruliini®, kertoo Katri Kärkkäinen, Koiruliinin perustaja ja jatkaa:

Meiltä koiranomistajilta puuttui verkkoalusta, mistä saisi varattua koiran palvelut helposti tai toisaalta alusta, minkä kautta jokainen palveluntarjoaja saisi oman palvelunsa näkyville yhdessä verkoston omaisesti. Verkkoalusta on nyt avattu ja toivottavasti mahdollisimman moni palveluntarjoaja Suomesta tulee mukaan kehittämään ja rakentamaan alustaa kanssamme!

 

”Mullistaa markkinat”

Koiruliini® on siis uusi suomalainen lifestylebrändi, joka on suunnattu koirille tai pikemminkin niiden omistajille sekä erilaisten palvelujen tarjoajille. Brändin kivijalkana on ekologisuus ja ympäristöystävällisyys ja kaikki verkkokaupassa myytävät tuotteet edustavat yhtiön mukaan näitä arvoja.

Verkkoalustalla koiran omistaja voi varata erilaisia koirapalveluita, kuten hierontaa, trimmausta tai ehkä kynsien leikkauksen. Palveluntarjoajat eri puolilta maata voivat listautua mukaan.

Koiruliini-verkkoalustan kautta pyrimme jatkuvasti tekemään kestävän kulutuksen nimissä kaiken mitä teemme. Riippumatta siitä onko se palvelu, tuote tai pakkaus mitä valmistamme, olemme sitoutuneet täyttämään ympäristövaatimukset. Emme tee sitä ainoastaan sen vuoksi, että olisimme tehokkaampia ja ympäristöystävällisempiä, vaan myös siksi, että kannustamme muita tekemään samoin. Loppujen lopuksi kaikki voittavat ja haluamme tällä tavalla kantaa kortemme kekoon maapallon hyväksi, Ilari Laitinen, Koiruliinin Head of Brand Design kertoo.

Koiruliini® valmistaa tuotteet yhdessä Pääkaupunkiseudun kierrätyskeskuksen kanssa Plan B-ompelimossa. Jokaisen tuotteen positiivinen CO2-vaikutus on laskettu.

Ilmoitus

Tavoitteenamme onkin tehdä parhaat tuotteet minimoimalla ympäristövaikutukset mukaan lukien pakkaukset. Strategiamme on mitata tuotteidemme CO2-säästöä ja löytää ratkaisut, kuinka voimme kehittää uusia tuotteitamme kasvaville koiramarkkinoille entistä ympäristöystävällisemmin. Jotta pystymme tekemään tämän, teemme yhteistyötä Kierrätyskeskuksen kanssa, Ilari Laitinen jatkaa.

Plan B-verstas hyödyntää tuotteissa lähes sataprosenttisesti kierrätysmateriaaleja.

Heti alusta asti yhteistyö on ollut valtavan inspiroivaa ja hedelmällistä. Koiruliinin arvomaailma sopii hyvin Kierrätyskeskuksen arvoihin. Yhteistyöllä ohjaamme kuluttajia ympäristöystävällisten valintojen pariin, lisäämme osallistumisen ja työnteon mahdollisuuksia, ja tuotamme uniikeilla koiratuotteilla iloa koiratalouksiin, Anu Rissanen, Plan B -verstasvastaava sanoo.

Pääkaupunkiseudun Kierrätyskeskus laskee myös tuotteista tulevan positiivisen CO2-vaikutuksen.