Lastentarvikkeisiin erikoistunut verkkokauppa Jollyroom on saavuttanut uuden virstanpylvään, kun sen liikevaihto räjäytti 2 miljardin Ruotsin kruunun rajan. Asiasta raportoi ruotsalainen talouslehti Di Digital.
Viime vuonna tulot laskeutuivat 1,8 miljardiin kruunuun. Yhtiön toimitusjohtaja uskoo liikevaihdon olevan reippaasti yli 2 miljardia, kun on aika tehdä vuoden 2021 tilinpäätös.
Yhtiö on perustettu vuonna 2009 Ole Sauerin, joka on nykyisin sen hallituksen puheenjohtaja, toimesta. Jollyroom on näkyvä toimija Pohjoismaiden lisäksi Saksassa ja Itävallassa, mutta Ruotsissa on edelleen sen päämarkkinat.
Se, mikä on ollut näkyvillä vuoden aikana, on vauvatuotteet, joihin olemme myös panostaneet koko historiamme ajan. Viimeisten viikkojen aikana meillä on ollut myös kunnon nousu vaatteissa ja kengissä. Se on kylmän ilman vaikutuksesta johtuvaa, hän sanoo sivustolle.
Di Digital kertoo, että viime vuonna mediakonserni Egmont kasvatti omistusosuuttaan 37,5 prosentista 49 prosenttiin, mikä toi 180 miljoonaan uuden rahoituksen.
Jollyroom tähtää jo vuonna 3 miljardin liikevaihtoon - ja vuoden 2030 tavoitteena on 10 miljardia. Tavoitteena on olla Euroopan johtava toimija lastentuotteiden osalta.
Mikäli haluamme realisoida visiomme meidän on avattava monissa maissa ja katsomme muun muassa Baltiaan, Puolaan ja Hollantiin. Pitkällä juoksulla meidän on kasvatettava varastoamme entisestään. Tarvitsemme 500 miljoonaa kruunua myyntiä Pohjoismaiden ulkopuolelta ennen kuin voimme pistää lapion maahan eurooppalaista varastoa varten, Mattias Jacobsson sanoo.
Tänne päästäkseen on tärkeää kasvattaa asiakastyytyväisyyttä jatkuvasti alati joustavammilla palveluilla ja Jollyroom kertoo panostaneensa varsinkin nopeisiin toimituksiin yhteistyössä Budbeen kanssa ainakin kotimaassaan, jossa he aikovat niin ikään aloittaa saman päivän toimitukset ensi vuonna.