Draamaa ja pandemia – myynti kasvoi kuitenkin 45 prosenttia

Lisää värväyksiä tulossa.

Brittiläinen muotiyhtiö Boohoo kertoo myynnin kasvaneen viimeisen puolen vuoden aikana, vaikka maailmalla riehui pandemia ja yhtiö sai päälleen kunnon negatiivisen huomion aallon.

Boohoo ajautui valokeilaan kesän alussa yhtiön tehtailla raportoitujen epäkohtien vuoksi. Tuolloin useat isot muotisivustot ja markkinapaikat, kuten Amazon, Zalando ja Asos pistivät välit poikki yhtiön kanssa.

Ilmoitus

Boohoon liikevaihto kasvoi kuitenkin 45 prosenttia vuosipuolikkaalla, joka ulottuu elokuun loppuun. Asiasta raportoi The Guardian.

Yhtiön mukaan Iso-Britannia oli suurin tekijä myynnin kasvuun. Siellä on myös yhtiön suurimmat markkinat ja se kattaa yli puolet liikevaihdosta. Britanniassa palautusten määrä väheni samalla kun tuotteiden määrä kaikissa tilauksissa kasvoi 10 prosenttia.

Koko Boohoo-konsernilla, joka omistaa tuotemerkit Oasis, Warehouse, Pretty Little Thing, Nasty Gal ja Karen Miller, myynti kasvoi 51 prosenttia ja oli 817 miljoonaa puntaa.

Ryhmän mukaan konsernin liikevaihtoa kasvattivat uudet tuotemerkit. Kaikkiaan yhtiö on käyttänyt 167 miljoonaa puntaa uusien värväykseen ajanjaksolla ja konsernin toimitusjohtaja John Lyttle paljastaa, että lisää värväyksiä on odotettavissa USA:ssa ja Euroopassa.

Myynnin kasvun ansiosta yhtiö on samalla nostanut ennustettaan koskien vuoden 2020 kasvua 25 prosentista 32 prosenttiin.