Kisaa käytiin kahdessa sarjassa. Suurten sarjassa kolmen kärkeen kipusivat Disturb Scandinavian lisäksi Cocopanda.fi ja Reima Oy. Pienten kauppojen kärkikolmikoksi tiensä raivasivat Urban Soulin ohella Finlandia Kirja ja Tradesoft Oy.
– Voittajakaupat ovat panostaneet valikoimaan, joka erottautuu muista. Tämä yhdistettynä verkkokaupan mutkattomaan toteutukseen on omiaan luomaan erinomaisen käyttökokemuksen, sanoo kilpailua järjestäneen Checkout Finlandin toimitusjohtaja Perttu Kröger lehdistötiedotteessa.
Kilpailussa myönnettiin kaksi kunniamainintaa, jotka nappasivat nimiinsä Tradesoft ja Cocopanda. Kunniamainintojen myöntäjät, ansioituneet verkkokauppiaat FitFarmin perustaja Jutta Gustafsberg ja Varustelekan perustaja Valtteri Lindholm perustelevat, että Tradesoftilla vakuutti muun muassa hyvä liikeidea ja Cocopandalla laaja tuotevalikoima sekä sujuva ostoprosessi.
Kuluttajat antoivat kilpailussa yhteensä 60 000 palautetta. Palaute kerättiin pilvipalvelupohjaisella OP Verkkokauppakokemus -työkalulla, jonka on toteuttanut suomalainen kasvuyritys Feedbackly. Yleisön epävirallisen suurimman suosikin kunnianosoituksen saa Varusteleka, joka joutui vetäytymään kilpailusta.
– Kilpailuun osallistuneista huomasi hyvin, että verkko on suosittu kauppapaikka varsinkin erikoistuneissa tuotekategorioissa, toteaa Kröger.– Suomalainen verkkokauppa kasvaa ja kehittyy. Jotta kiihtyvässä kansainvälisessä kilpailussa voi pärjätä, onnistunut asiakaskokemus on entistä merkittävämpi tekijä. Järjestelmällinen tapa kerätä asiakaspalautetta, josta selviää, miksi ostajan matka on katkennut, auttaa verkkokauppoja kirimään kilpailijoitaan kiinni juuri tässä, Kröger jatkaa.