”Digitaalinen strategia oltava päätöksenteon keskiössä”

Aloitekyvyllä kasvatetaan brändilojaalisuutta ja laajennetaan myyntiä.

Ilmoitus

Salesforce on maailmanlaajuinen CRM yritys, jonka CRM-ohjelmisto on noussut yritysten kaupankäynnin ykköseksi ja liikevaihdoltaan yli 10 miljardin kokoiseksi. Ohjelmiston avulla jokaisen myyjän hallinnassa ovat asiakashallinnan tärkeimmät aktiviteetit liideistä puheluihin, sähköposteihin ja kauppoihin.

– Kaiken kokoiset yritykset ja yhtiöt voivat olla yhteyksissä asiakkaittensa kanssa täysin uudella tavalla käyttämällä pilvipalvelun, sosiaalisen, mobiilisen ja datatiedon uusimmat innovaatiot Customer Success Platformin kautta, kertoo Salesforcen Regional VP Commerce Cloud North, Lars Grønkjær

Salesforcen verkkokauppa-alusta Commerce Cloud on osa Customer Success Platformia. Se mahdollistaa asiakaskokemuksen yhdistämisen kaikkissa kaupan kohtaamispisteissä  – verkossa, sosiaalisessa mediassa,ja kivijalassa. Salesforce Commerce Cloudin asiakkaisiin kuuluu menestyneitä globaaleja brändeja kuten Adidas, Patagonia, Ecco, Fila, Kiehls ja L’Oreal.

 Aloitekyvyllä kasvatetaan brändilojaalisuutta ja laajennetaan myyntiä.

Salesforcen Commerce Cloudin visio oli alkujaan antaa kauppiaille ja brändeille mahdollisuudet irrottautua perinteisistä sovellusalustoista ja keskittyä tuotteisiin sekä asiakaskokemuksiin.

– Sama visio pätee edelleen. Kauppiaan etu markkinoilla tulee strategisesta aloitekyvystä, jolla kasvatetaan brändilojaalisuutta ja laajennetaan myyntiä, Grønkjær kertoo

Salesforcen uusimpien hankintojen joukossa on CloudCraze, johtava B2B verkkokauppa-alusta. CloudCrazea käyttää moni suuryritys, kuten Coca-Cola, Cummins ja WABCO.

Kuinka saada Suomen verkkokauppa kasvuun?

Ilmoitus

– Suomalaisten yritysten on valjastettava kansainvälisten markkinoiden heille luomat mahdollisuudet. Heidän on löydettävä toimivat strategiat saavuttaakseen asiakkaita maailmanlaajuisesti. Se voi olla helpommin sanottu kuin tehty, mutta digitaalisen strategian on oltava päätöksenteon keskiössä.

Mitkä ovat (Suomen) verkkokauppiaiden suurimmat haasteet ja mahdollisuudet?

– Tällä hetkellä kaikki puhuvat Amazonin tulosta Suomeen. Jos huhu pitää paikkansa, tuo tämä kovat haasteet suomalaisille verkkokauppiaille. Amazon myy tällöin suomalaisia tuotteita suomalaisille asiakkaille, mutta Amazonin hinnoilla ja Amazonin palveluilla. Suomalaisilla verkkokauppiailla tulee olemaan haasteita pitää asiakkaansa, mutta toisaalta kauppiaat, jotka näkevät tässä mahdollisuuden, tulevat olemaan jatkossakin vahvoja, tuli Amazon Suomeen tai ei.

– Suurimmat haasteet tietenkin ovat Suomen syrjäinen sijainti ja pienet kotimaan markkinat lisättynä kansainvälisellä kilpailulla. Logistiikan lisäksi varastotilanne ja sovellusalusta on hoidettava kuntoon voidakseen kilpailla globaalien toimijoiden kanssa. Verkkokaupassa on oltava oikeat tuotteet oikeaan hintaan, tuotteen lähetyksen on oltava mahdollisimman joustavaa ja alustan on tarjottava asiakkaille viimeisimmällä teknologisella innovaatiolla varustettu ja ilahduttava ostokokemus – sitä he odottavat. Grønkjær muistuttaa.

Miksi olette mukana tukemassa Emeetiä?

– Emeet on jopa yksi vuoden tärkeimmistä tapahtumista Suomessa. Haluamme olla mukana jakamassa kokemuksiamme koska uskomme, että suomalaisilla brändeillä on potentiaalia maailmanlaajuisilla markkinoilla. Voimme yhdessä luoda työkalut sekä antaa oivallukset, joilla suomalaiset brändit ja verkkokauppiaat voivat saavuttaa tuon potentiaalin.

Mitä odotuksia teillä on Emeetin suhteen?

– Odotamme tutustuvamme enemmän suomalaisiin kauppiaisiin ja saamaan lisää tietoa heidän verkkokaupoistaan ja haasteistaan. Odotamme myös saavamme jakaa kokemuksiamme ja menestystarinoita, jotka voivat inspiroida osallistujia laajemminkin, Grønkjær toteaa.