Didriksonsin verkkokauppa vetää – menestyksellinen laajentumisjakso meneillään

Verkkokaupan osuus jo kolmasosa kokonaismyynnistä.

Didriksons on kasvanut vahvasti viime vuosien aikana ja vahvistanut asemaansa yhtenä Pohjoismaiden johtavana tuotemerkkinä vedenpitävissä ja teknisissä vaatteissa.

Ilmoitus

Viime vuosina kasvua on ajanut muun muassa laajentuminen uusille markkinoille sekä verkkokauppa. Tänä päivänä tuotemerkkiä myydään yli 19 maassa ja verkkokaupan osuus on kolmasosa kokonaismyynnistä. Didriksonsin arvioitu liikevaihto tälle vuodelle on noin 500 miljoonaa kruunua.

- Didriksonsilla on ollut laajentumisjakso, jossa olemme menestyksekkäästi kasvaneet Pohjoismaissa ja kansainvälisesti, esimerkiksi panostamalla laajemmin tuotekehitykseen ja vahvaan asiakastarjoamaan, kertoo Didriksonsin toimitusjohtaja Johan Ekeroth tiedotteessa.

Uusi pääomistaja

Yrityksen kasvupolkua tukeakseen Adelis Equity Partners ostaa Didriksonsin osake-enemmistön Herkules Capitalin hallinnoimalta rahastolta.

- Olemme iloisia, että Adelis tulee uudeksi pääomistajaksi tukeakseen meitä kasvun seuraavassa vaiheessa. Adeliksella on vahva verkosto ja laaja kokemus Pohjoismaisten tuotemerkkien ja kuluttajatuoteyritysten kehittämisestä, Ekeroth jatkaa.

Didriksons perustettiin vuonna 1913 perheyrityksenä joka valmisti työvaatteita kalastajille Grundsundissa. Tänään yritys on yksi Pohjoismaiden johtavia tuotemerkkejä vedenpitävissä ja teknisissä vaatteissa, ja tarjoaa vaatteita naisille, lapsille ja miehille.