Dermoshop uusii verkkokauppansa – Suvi Markko uskoo kasvuun

”Aika tehdä iso investointi.”

Suomalaisten verkkokauppojen konkarehin lukeutuva Dermoshop koki aikamoisen muutoksen kesällä, kun sen perustaja ja monivuotinen toimitusjohtaja Henry Backlund siirtyi yrityksen hallituksen puheenjohtajaksi. Hänen – omien sanojensa mukaisesti ”isoihin saappaisiin” – astui elokuussa 38-vuotias Suvi Markko, joka oli ehtinyt saada tuntumaa Dermoshopiin vuoden hallitustyöskentelyn jälkeen.



Omia Dermosil -kauneudenhoitotuotteita myyvä Dermoshop toimii verkkokaupoissa Suomen lisäksi Ruotsissa, Virossa ja Venäjällä. Viime vuoden liikevaihto oli 24 miljoonaa euroa ja tulos noin 3,3 miljoonaa.

Suvi Markko kertoo haastattelussamme verkkokaupan uusimisesta, Dermoshopin kasvusta ja suomalaisen verkkokaupan mahdollisuuksista.

Minkälaisia kokemuksia verkkokaupan alalta sinulla oli ennen Dermoshopia?

– Pääasiallinen kokemukseni on digitaalisesta markkinoinnista ja kuluttajatuotteiden myynnistä ja markkinoinnista. Verkkokauppa on ollut läsnä työurani varrella eri muodoissa, mutta työ Dermoshopilla on ehdottomasti syvin sukellus verkkokaupan saloihin. Meillä on vahva tiimi ja rautaista osaamista, jota on ilo johtaa ja edustaa, Marko sanoo.

Dermoshop on uusimassa verkkokauppaansa, voitko kertoa lisää tästä projektista?

– Olemme työskennelleet verkkokauppauudistuksen kanssa koko kuluneen vuoden ja nyt olemme lähellä maalia. Koko tiimi on tehnyt kovasti työtä ja kun joulumyynti on saatettu matkaan, voi muu organisaatio tarttua toimeen. Olen iloinen siitä, että saamme käyttöömme modernit sisällönhallintatyökalut ja stabiilimman alustan. Kuluttajatkin tulevat huomamaan uudistuksen ja varmasti innostumaan ominaisuuksista, jotka parantavat ostokokemusta. Nykyinen verkkokauppa on palvellut meitä hyvin ja uskollisesti, mutta nyt oli oikea aika tehdä iso investointi.

Onko Dermoshopilla muita kehitysprojekteja meneillään?

– Kasvu ja kehittyminen on meillä DNA:ssa. Verkkokaupan uusiminen on ehkä tärkein, mutta ei ainut ässä hihassa. Työskentelemme kiivaasti konseptimme kehittämisen kanssa ja siihen kuuluu kaikki asiakaspolusta ja ryhmätilauksista innovatiivisiin tuoteratkaisuihin sekä tuotelupauksiin, Markko kertoo.

Mitkä ovat suomalaisen verkkokaupan suurimmat haasteet tällä hetkellä?

– Ensimmäisenä tulee mieleen tarjousten myyminen ja postin kustannukset, mutta nämä haasteet eivät ole uusia tai yllättäviä. Polttavimpana haasteena uskon monilla olevan osaavan työvoiman saaminen avainpositioihin ja isosti ajatteleminen. Vanha viisaus sanoo ettei ole olemassa huonoja ideoita, on vain liian pieniä ideoita.

Entä mahdollisuudet?

– Verkkokauppa kasvaa edelleen ja koko verkkokaupan arvoketju parantaa juoksuaan koko ajan. Kuluttajaa hyödyttävistä ratkaisuista voi mainita esimerkkeinä maksutapojen sujuvuuden, toimitusnopeuden kehityksen ja verkkokauppojen toiminnallisuudet. Tämä kehittyminen ja kuluttajien vahva tuki avaa koko verkkokaupalle valtavia mahdollisuuksia, Suvi Markko päättää.

LUE MYÖS: Postimyynnistä verkkokaupan jättiläiseksi

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

Pin It on Pinterest