Columbia Roadin liikevaihto kasvoi 100 prosenttia

”Meidän missiomme on tehdä suomalaisista maailman parasta myyntikansaa".

Ilmoitus

Verkkokauppaan ja tulosvetoiseen digimarkkinointiin keskittyvä Futuricen tytäryhtiö Columbia Road täyttää tällä viikolla kolme vuotta. Viime tilikaudella yhtiön liikevaihto kasvoi 6,1 miljoonaan euroon, kasvua edelliseen vuoteen oli 100 %. Columbia Road panosti voimakkaasti myös henkilöstöön, jonka lukumäärä kaksinkertaistui 35:stä tekijästä 70:een. Lisäksi yritys käynnisti loppuvuodesta liiketoiminnan Ruotsissa.

Yritys on lähtenyt rohkeasti uudistamaan ja haastamaan suomalaista digitaalisen kaupankäynnin ja markkinoinnin kenttää. Tänä vuonna yritys jatkaa panostuksia kasvuun ja skaalautumiseen Suomessa ja Ruotsissa. Tavoitteena Suomessa on jatkaa kannattavaa liiketoimintaa ja kasvattaa liikevaihtoa 50 %. Ruotsissa tavoitellaan miljoonan euron kannattavaa liikevaihtoa.

Ilmoitus

- Nyt kolmevuotiaana Columbia Road on vakiinnuttanut asemansa digitaalisen myynnin ja kasvun toimistona. Halusimmekin viime vuonna keskittyä erityisesti osaajiimme sekä asiakkaisiimme. Näkyvänä tuloksena työntekijöillemme jaetaan lähes 500 000 euron arvoinen bonuskori. Asiakkaiden arvostuksesta kertoo Vuoden Toimisto -kilpailusta saatu kunniamaininta digitaalisesta osaamisesta, kertoo tiedotteessa Managing Partner Lauri Eloranta.

Growth hacking tuo parhaan liiketoimintatuloksen

Digitaalisuus, teknologia ja markkinointi jatkavat verkkoliiketoiminnan ytimessä, mutta Columbia Road on huomannut parhaimman liiketoimintatuloksen usein syntyvän asiakaslähtöisestä, nopeiden syklien kokeiluvetoisesta markkinoinnista ja kehitystyöstä sekä uudenlaisen kasvukulttuurin luomisesta asiakkaalle, eli growth hackingista. Kyse on ennen kaikkea yritysten kulttuurin sekä ajattelu- ja toimintatapojen muutoksesta.

- Meidän missiomme on tehdä suomalaisista maailman parasta myyntikansaa, jolle ovet ovat auki koko maailmaan osana kansainvälistä markkinaa. On itsestämme kiinni näemmekö globaalit markkinat uhkana vai mahdollisuutena. Myynnin digitalisaatioon ja automatisointiin panostaminen on erityisen tärkeää markkinasuhdanteiden muuttuessa. Growth hacking, joka tähtää myynnin kasvuun ja tehostamiseen teknologiaa hyödyntäen, ei teknologiavetoisesti, tarjoaa tähän hyvän mallin, sanoo Managing Partner Sampo Hämäläinen tiedotteessa.