Collector uskoo hyvien ideoiden voimaan

”Rahoitusala on jatkuvassa muutoksessa ja rahoitusalan toimijoiden tulee pystyä muuttumaan sen mukana.”



Tämän kuvan alt-attribuutti on tyhjä; Tiedoston nimi on Partner_Emeet.gif

Helsingin Emeet lähestyy. Ehandel.fi:n sivuilla haastatellaan toukokuun aikana tapahtuman yhteistyökumppaneita. Tänään vuorossa Collector Bank. Kysmymyksiin vastaa Head of Payments Petri Koskinen (kuvassa).

Kerro yrityksenne taustoista!

Collector on vuonna 1999 perustettu, Tukholman pörssiin listattu innovatiivinen digitaalinen pankki, joka tarjoaa rahoitusratkaisuja yrityksille ja yksityishenkilöille. Suomessa Collector tarjoaa sekä B2C että B2B lasku- ja osamaksuratkaisuja verkkokauppaan ja myymälöihin, yrityslainoja, myyntisaatavarahoitusta, kiinteistörahoitusta sekä vakuudettomia kulutusluottoja.  Pääkonttorimme sijaitsee Göteborgissa, jonka lisäksi Collectorilla on konttorit Tukholmassa, Helsingissä ja Oslossa. Pankkitoiminnan lisäksi Collector harjoittaa perintätoimintaa sekä sijoittaa potentiaalisiin fintech yrityksiin pääomasijoitusrahastonsa kautta.   

Mitkä ovat tärkeimmät periaatteenne?

Collectorin arvot ovat sitoutuneisuus, yrittäjyys ja eettisyys ja näiden pohjalta toimimme. Uskomme hyvien ideoiden voimaan, toimimme asiakaslähtöisesti ja tarjoamme joustavan asiakaslähtöisen ratkaisun niin isoille kuin pienemmillekin yrityksille. Rahoitusala on jatkuvassa muutoksessa ja rahoitusalan toimijoiden tulee pystyä muuttumaan sen mukana.

Millä tavalla digiala on muuttunut viimeisen kahden vuoden aikana teidän näkökulmasta?

Mobiilin ja maiden rajat ylittävän tarjoaman merkitys kasvaa jatkuvasti. Loppuasiakkaat ja kauppiaat hakevat ratkaisuilta helppoutta, joustavuutta ja nopeutta.

Mihin suuntaan uskotte alan kehittyvän lähivuosien aikana ja mitä toimenpiteitä teette pysyäksenne kehityksessä mukana?

Aidosti monikanavaiset ratkaisut tekevät vahvasti tuloaan. Kaiken pitää toimia yhtä varmasti ja helposti käytetystä kanavasta riippumatta. Yritysasiakkaille tulee pystyä tarjoamaan samanlaisia palveluja kuin tänä päivänä on tarjolla kuluttaja-asiakkaille.

Vastaaminen EU- ja maakohtaisiin lisääntyviin rajoitteisiin ja säätelyihin on edellytys toiminnan jatkamiselle.

Mikä on tärkein markkina-alueenne?

Suomi, Ruotsi ja Norja ovat päämarkkinamme.

Miten erotutte kilpailijoista?

Pystymme palvelemaan sekä kuluttaja- että yritysasiakkaita verkossa ja myymälässä kaikissa pohjoismaissa. Laaja kumppaniverkosto ja tiivis yhteistyö auttavat menestymään markkinoilla.

Millä tavalla teette yhteistyötä alan eri yritysten kanssa?

Tarjoamme palveluitamme sekä suoraan että yhteistyössä kumppaniemme kanssa. Näitä kumppaneita ovat maksupalvelutarjoajat (PSP) että tekniset alustatoimittajat.

Oletteko aikaisemmin olleet mukana Emeetissä ja mitkä ovat kokemuksenne aikaisemmista tapahtumista?

Olemme olleet mukana useamman kerran sekä Suomessa että Ruotsissa. Positiiviset kokemukset ovat kannustaneet meitä osallistumaan edelleen.

Mitkä ovat odotuksenne tämän kevään Emeetistä?

Odotamme tapaavamme runsaasti uusia asiakkaita ja kumppaneita.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

Pin It on Pinterest