Clas Ohlssonilla vahva ensimmäinen vuosineljännes Suomessa

Clas Ohlssonin verkkokauppa koko konsernissa kasvoi 20% ensimmäisellä vuosineljänneksellä.

 

Ilmoitus

Suomessa myynti kasvoi euroissa kuusi prosenttia ensimmäisellä vuosineljänneksellä.

- Onnistuimme asiakkaidemme odotusten ylittämisessä ja pärjäsimme hyvin kesäkaupassa. Ensimmäisen kvartaalin myynti kasvoi odotetusti sekä kaupoissa että verkkokaupassa. Kannattavuuden edelleen parantamiseksi olemme laatineet toimenpideohjelman, jota toteutettiin suunnitellusti ja jonka toteuttamista jatkamme edelleen, Clas Ohlsonin Suomen toimitusjohtaja Virpi Viinikainen kertoo tiedotteessa.

 

Myymäläverkostoa optimoidaan

Clas Ohlson jatkaa myymäläverkoston optimointia ja yritys sulkee tulevien kuukausien aikana neljä myymälää pääkaupunkiseudulla niiden kannattamattomuuden vuoksi. Kyseessä ovat Otaniemen ja Hakaniemen Lab Storet, Columbuksen Compact Store Vuosaaressa sekä Mannerheimintien myymälä. Sulkemisista ei aiheudu henkilöstövähennyksiä.

Saman aikaisesti Clas Ohlson on myös avaamassa kaksi uutta myymälää Pasilan Mall of Triplaan sekä myöhemmin syksyllä Seinäjoen Ideaparkiin.

Yrityksen mukaan myymälät ovat edelleen tärkeä myynti- ja asiakaspalvelukanava, mutta niiden sijainnin tulee olla asiakkaalle sopiva.

Myymälöiden sulkemiset ja muutamien uusien avaaminen on osa heidän käynnissä olevaa myymäläverkoistoiden optimointia.

- Suomen vähittäiskaupan kilpailutilanne on tiukka ja meidän on varmistettava, että jokainen ketjun lenkki vahvistaa kannattavaa ja pitkäjänteisesti menestyvää Clas Ohlsonia. Olemme aloittaneet tämän matkan jo muuttamalla Turun Hansan ja Tampereen Hämeenkadun myymälät tätä tavoitettamme paremmin tukeviin sijainteihin. Kaikkia käytössä olevia keinoja on käytettävä myymäläverkoston optimoimiseksi. Näillä toimenpiteillä rakennamme edellytyksiä tulevaisuuden kasvulle ja kannattavuudelle, Virpi Viinikainen kertoo Clas Ohlsonin tiedotteessa.

Ilmoitus

Suomessa Clas Ohlsonilla on 42 kivijalkamyymälää sekä verkkokauppa.