Clas Ohlsson terävöitti Black Fridayn edellä – kunnon kasvu onlinella

”Antaa meille hyvät edellytykset”.

Poistuneet rajoitukset ovat olleet mieluista Clas Ohlsonille, jonka myynti lokakuussa kasvoi 3 prosenttia 738 miljoonaan kruunuun (SEK) eli noin 73,8 miljoonaan euroon. Kasvua onlinella oli 30 prosenttia ja myynti laskeutui lopulta 76 miljoonaan kruunuun, mikä on euroissa noin 7,6 miljoonaa.

Kaikkiaan myyntimme lisääntyi lokakuussa kolme prosenttia samalla kun onlinemyynti kasvoi 30 prosenttia. Orgaaninen kasvu myynnissä kasvoi kaksi prosenttia Ruotsissa ja kolme prosenttia Suomessa lokakuun aikana. Norjassa orgaaninen myynti pieneni kolme prosenttia edellisvuoteen verrattuna, jolloin myynnin kasvu oli todella vahvaa, Kristofer Tonström, toimitus- ja konsernijohtaja sanoo kommentissa.

Ilmoitus

Kaikkiaan Clas Ohlsonin myynti kasvoi toukokuusta lokakuuhun 2 prosenttia ja oli 4,1 miljardia kruunua. Orgaaninen myynti kasvoi 1 prosentin vuoteen 2020 verrattuna. Onlinemyynti tuolla ajalla oli 27 prosenttia ja sitä kautta saadut tulot ovat 421 miljoonaa kruunua eli noin 42,1 miljoonaa euroa.

Yhtiö on terässä vuoden suurimman sesongin edellä.

Kuten edellisen kuun aikana näemme edelleen hyvin tasapainossa olevan varastotason, mikä antaa meille hyvät edellytykset kun nyt menemme lähemmäs vuoden tärkeintä myyntiperiodia, Kristofer Tonström sanoo.