Clas Ohlsonin verkkomyynti kasvoi

Pohjoismainen myynti onlinella kasvoi huhtikuussa 61 prosenttia.

Clas Ohlson esitteli aiemmin tänään tuoreita lukuja. Ketjun verkkomyynti kasvoi huhtikuussa 61 prosenttia ja 45 prosenttia vuoden viimeisellä neljänneksellä.

Voimme myös nähdä, että verkkokauppalustojemme kehitys tuottaa edelleen hedelmää, yhtiön toimitusjohtaja Lotta Lyrå sanoo raportissa.

Ilmoitus

Kokonaisliikevaihto Pohjoismaissa huhtikuussa laski viime vuoden 580 miljoonasta Ruotsin kruunusta eli noin 55 miljoonasta eurosta 565 miljoonaan kruunuun eli noin 53 miljoonaan euroon. Orgaaninen kasvu oli kuitenkin kolme prosenttia.

Olemme tyytyväisiä, että voimme osoittaa Pohjoismaissa kolmen prosentin orgaanista kasvua toimintavuodella 2019/20, vaikka Covid-19 vaikutti myös huhtikuussa, Lotta Lyrå sanoo.

Ruotsiin ja Norjaan verrattuna Clas Ohlsonin myynti Suomessa on pienempää ja se laski huhtikuussa 2018/19 vuoden 68 miljoonasta kruunusta (noin 6,4 miljoonaa euroa) 51 miljoonaan Ruotsin kruunuun (noin 4,8 miljoonaan euroa).

Clas Ohlson julkistaa vuosiraporttinsa 2019/2020 3. kesäkuuta.