Clas Ohlsonin verkkokauppa kasvoi 60 prosenttia

Collect in Store joka myymälässä.

Clas Ohlson -konsernin kokonaismyynti kasvoi kruunuissa 10 prosenttia, ja verkkokaupan myynti kasvoi 60 prosenttia enismmäisellä kvartaalilla. Yritys tarjosi asiakkailleen tuulettimia ja ilmastointilaitteita poikkeuksellisen lämpimässä kesäsäässä. Asiakkaille ryhdyttiin myös tarjoamaan ilmainen vaihtoehto noutaa verkkokaupan tilaukset myymälästä, lehdistötiedotteessa kerrotaan.

Ilmoitus

Clas Ohlson -konsernin myynti kasvoi ensimmäisellä kvartaalilla kruunuissa 10 prosenttia ollen 1958 MSEK (1783 MSEK). Suomessa kasvua oli euroissa 4 prosenttia, 222 MSEK (200 MSEK). Pitkä hellejakso vaikutti muun muassa tuulettimien tuotesaatavuuteen sekä asiakasmääriin osassa kauppakeskuksista ja myymälöistä. Uuden strategian (CO100+) mukaisesti yritys panostaa vahvasti verkkokauppaan. Tämä näkyi verkkokaupan myynnin kasvussa, joka oli 60 prosenttia ollen 93 MSEK (58 MSEK).

Toimitus myymälään

Ensimmäisen kvartaalin aikana asiakkaille ryhdyttiin tarjoamaan ilmainen vaihtoehto noutaa verkkokaupan tilaukset haluamastaan myymälästä (Collect in Store). Asiakkaat ovat ottaneet vaihtoehdon hyvin vastaan, ja toimitukset ovat tuoneet asiakasvirtaa myös myymälöihin.

Clas Ohlsonin toimitusjohtaja Sampo Päällysaho kommentoi:

- Kesäsesonki alkoi osaltamme jo toukokuun aurinkoisina viikkoina ja helteiset viikot jatkuivat heinä-elokuussa. Panostimme myymälöissä asiakaskohtaamisiin ja kauppakuntoon, mutta kaikille asiakkaillemme ei kuitenkaan helteiden helpottamiseen tuulettimia tai ilmastointilaitteita riittänyt. Strategiamme mukaisesti etenimme verkkokaupparatkaisujen monipuolistamisessa. Kesän aikana olemme mahdollistaneet jokaiseen myymäläämme toimitus myymälään -vaihtoehdon (Collect in Store), jolloin asiakas voi tilata haluamansa tuotteet verkkokaupastamme ja noutaa tilauksen haluamastaan myymälästä. Tämä toimitusvaihtoehto on asiakkaillemme veloitukseton, Päällysaho sanoo tiedotteessa.

Kasvu jatkuu

Elokuussa Clas Ohlsonin myynti Suomessa kasvoi euroissa 4 prosenttia ollen 89 MSEK (78 MSEK). Elokuussa avattiin Otaniemen metroaseman uuteen A Bloc -kauppakeskukseen Clas Ohlsonin ensimmäinen Lab Store, joka tarjoaa ratkaisuja kaikenlaisiin opiskelijoiden koteihin. Syyskuun aikana avataan vielä Helsingin Rediin uusi myymälä ja Hakaniemen metroasemalle Suomen toinen Lab Store.