Clas Ohlsonin verkkokaupan liikevaihto lähes 30 miljoonaa euroa

Yrityksen uusi strategia kantaa tulosta.

Ilmoitus

Kauppaketju ja entinen postimyyntiyritys Clas Ohlson on ilmoittanut aikovansa investoida tulevaisuuteeen. Yrityksen uusi strategia, jossa online on keskeisessä asemassa, on aktivoitunut viimeisellä päättyneellä vuosineljänneksellä.

- Olemme aloittaneet strategiamuutoksen, jossa käytämme rahoituksellista vahvuuttamme ja arvon kehitystä tulevaisuuden investointiin. Olemme viimeisellä neljänneksellä panostaneet vahvasti asiakaspohjamme kehittämiseen ja tehneet kaupallisia satsauksia, samalla kun olemme investoineet hinnoitteluumme. Nämä seikat ovat edesauttaneet myynnin kasvua huhtikuussa sekä erityisen vahvaan kasvuun verkkokaupassa, sanoo toimitusjohtaja ja konsernijohtaja Lotta Lyrå lehdistötiedotteessa.

Konsernin kokonaismyynti kasvoi huhtikuussa 10 prosentilla noin 58 miljoonaan euroon (581 MSEK). Verkkokaupassa kasvuvauhti oli vielä kovempaa huhtikuussa: Lisäystä oli peräti 64 prosenttia myynnin saavutettua lähes 3 miljoonaa euroa (29 MSEK).

Suomesa Clas Ohlson avasi uuden myymälän Ratinan kauppakeskukseen huhtikuun lopulla. Kokonaismyynnin osalta Suomessa päädyttiin 6,8 miljoonaan (68 MSEK) ja kasvua viime vuoden huhtikuuhun verrattuna oli 18 prosenttia.

Koko tilikauden osalta (2017/2018), joka siis päättyi huhtikuussa, konsernin verkkokauppa kasvoi 33 prosenttia. Clas Ohlsonin verkkokaupan liikevaihto oli 295 miljoonaa kruunua.