Clas Ohlsonin uusi visuaalinen ilme kuvaa muutosta

Uusi profiili kuvaa modernia kodinkunnostusyhtiötä.

Clas Ohlson lanseerasi tänään uuden visuaalisen identiteetin. Yhtiö kertoo asiasta tiedotteessa.

Profiilia kuvaillaan yksinkertaiseksi ja selkeäksi, jossa on uusi väripaletti, uusi kirjaintyyppi ja päivitetty symboli.

Ilmoitus

Yhtiön toimitusjohtaja Kristofer Tonströmin mukaan asiakkaat voivat näin helpommin identifioida yhtiön tuotteet.

Vanha symboli on vuodelta 1972.

Olemme muuttuneet kerta toisensa jälkeen sadan vuoden aikana. Se, mikä aluksi oli pyöräkorjaamo, muuttui menestyneeksi postimyyntiyhtiöksi ja kehittyi myymäläketjuksi, jossa me otimme johtavan aseman modernina rautakauppana. Tänään olemme kodinkunnostusyritys, joka kohtaa asiakkaat eri tavoin. Me parannamme ja helpotamme ihmisten arkea relevanteilla tuotteilla ja palveluilla kotiin myymälöiden, verkkokaupan kautta kuin asiakkaidemme kotona paikan päällä. Tämän muutoksen on myös peilauduttava siihen miltä näytämme, Tonström kommentoi.

Työ uuden ulkoasun kanssa alkoi jo viime vuoden puolella, jolloin uudet myymälät saivat uudet kyltit. Nyt profiili otetaan käyttöön myös digitaalisissa kanavissa ja markkinoinnissa. Uudet kyltit myymälöissä ja pakkauksessa otetaan käyttöön asteittain, yhtiö kertoo.