Clas Ohlsonin nettikauppa rajussa nousussa – kasvua 32 prosenttia heinäkuussa

Verkkokauppa kuitenkin vielä pieni osa kokonaisuutta.

Ilmoitus

Helteisestä kesästä huolimatta Clas Ohlson onnistui kasvattamaan myyntiään seitsemän prosenttia heinäkuussa. Kasvusta yritys voi kiittää verkkokauppaansa, jonka myynti harppasi peräti 32 prosenttia.

- Nettimyynti heinäkuussa kasvoi 32 prosenttia 19 miljoonaan kruunuun (noin 1,8 miljoonaa euroa), yritys kirjoittaa lehdistötiedotteessa.

Verkkokauppa kasvoi 60 prosenttia

Vaikka verkkokauppa kasvoikin rajusti, heinäkuun 1,8 miljoonaa on kuitenkin vain pieni osa kuukauden liikevaihdosta joka oli yhteensä noin 63,4 miljoonaa euroa. Suurin osa heinäkuun liikevaihdosta on peräisin Ruotsin ja Norjan myynnistä.

Tilikaudella toukokuusta heinäkuuhun Clas Ohlsonin liikevaihto kasvoi kymmenen prosenttia 1,95 miljardiin kruunuun (noin 188 miljoonaa euroa). Samaan aikaan yrityksen verkkokauppa kasvoi peräti 60 prosenttia 93 miljoonaan kruunuun (noin 8,9 miljoona euroa).