Budbee varautuu sesonkiin lisäämällä lajittelukapasiteettiä Helsingin terminaalilla

Etsii isompia tiloja.

Budbee kertoo tänään kuluneen vuoden tavoitteistaan nousta Suomen markkinajohtajaksi verkkokauppapakettien kotiintoimituksissa. Yhtiön vuosi alkoi mukavasti 52 miljoonan euron rahoituksella. Budbee on laajentanut toimintaansa Suomessa muun muassa uusiin kaupunkeihin, solminut uusia kumppanuuksia eikä vähiten, lähtenyt mukaan pakettiautomaattikisaan.

Budbee tavoittaa tällä hetkellä noin 40 prosenttia suomalaisista. Numeroina se tarkoittaa noin 2,3 miljoonaa henkilöä ja Budbee jakaa paketteja pääkaupunkiseudulla, Tampereella, Turussa, Oulussa, Lahdessa, Jyväskylässä, Keravalla, Kuopiossa, Järvenpäässä ja Tuusulassa.

Ilmoitus

Uusina yhteistyökumppaneina mukaan tulivat vuoden aikana muun muassa H&M, Stockmann ja Scandinavian Outdoor. Edellisvuoteen verrattuna Budbee tuplasi globaalisti yksittäisten asiakkaidensa määrän, mikä on tällä hetellä yli 6 miljoonaa. Yhtiö kertoo sovelluksen räjäyttäneen vähän aikaa sitten miljoonan latauksen rajan.

Se, että vaikuttavat ja arvostetut toimijat valitsevat Budbeen toimituskumppanikseen, kertoo paljon siitä miten alan ympäristövaikutukset tunnustetaan. Myös se, että niin monet kuluttajat valitsevat meidät ostoprosessinsa yhteydessä, viittaa siihen että Suomessa on kysyntää kunnianhimoiselle ja kestävämmälle verkkokaupan toimintamallille, Budbeen Nordic General Manager Pontus Håstlund sanoo julkilausumassa.

Suomessa Budbee ajaa 100-prosenttisesti fossiilittomasti logistiikkakeskuksesta kuluttajalle. Samalla se kertoo valitsevansa kuljetuspartnereikseen vain niitä yrityksiä, jotka pystyvät samaan.

Nopea kasvumme vie meitä eteenpäin tavoitteessamme muuttaa alan toimintatapoja kestävämmiksi. Kaikista niistä maista missä Budbee toimii, Suomen saavutukset fossiilivapaiden polttoaineiden käytössä kaikissa tuotantoketjun vaiheissa ovat tulleet kaikkein pisimmälle. Tämä vahvistaa päämääräämme olla kestävien prosessien suunnannäyttäjä ja osoittaa, että verkkokauppa-ala voi kasvaa kestävästi, Håstlund jatkaa.

Budbee Boxeja löytyy miltei 200 eri toimipisteestä HOK Elannon myymälöistä, Lidlin myymälöistä ja R-Kioskeista. 

Asiakastyytyväisyys kotimaan kotiinkuljetuksissa on 4,95/5. Nyt pyrimme samaan pakettiautomaattien kanssa. Lanseeraamalla Budbee Box -pakettiautomaatit tarjoamme palveluja myös niille, joille verkkokauppapaketti on helpompi noutaa automaatista vaikkapa ohikulkumatkalla tai kauppareissulla, Pontus Håstlund sanoo.

Suomi on pakettiautomaattien maa ja niitä löytyy väkilukuun suhteutettuna enemmän kuin muista Pohjoismaista. Tämä ei tarkoita ainoastaan Budbeen automaatteja vaan kaikkien toimijoiden. Budbeen mukaan suomalaiset valitsevat esimerkiksi toimituksen oven ulkopuolelle länsinaapuriaan, ruotsalaisia, harvemmin.

Black Friday ja joulukaupan alla myös Budbee odottaa verkkokauppamyynnin kasvavan räjähdysmäisesti. Budbee kertoo varautuneensa tähän kasvattamalla lajittelukapasiteettiään Helsingin terminaalilla 35 prosenttia. Budbee etsii lisäksi suurempaa terminaalia Helsingissä.

Ilmoitus

Viime vuonna Budbee kasvoi 200%. Olemme hyvin tyytyväisiä myös tämän vuoden kehitykseen ja odotammekin upeita tuloksia myös tulevalta kaudelta, Pontus Håstlund summaa.

 

LUE MYÖS: Budbeellä ennätysvuosi – Suomeen tulossa ehkä uusi terminaali