Bubbleroom ottaa käyttöön tekoälyn

Asiakkaan omat kuvat keskiössä.

Verkkokaupassa vuodesta 2005 vaatteita myynyt Bubbleroom aikoo nyt Pohjoismaiden suurimmaksi naistenvaatteiden myyjäksi. Bubbleroom, yhdessä verkkosivunsa kehittäjän Carisman kanssa, aikoo ottaa käyttöön tekoälyn verkkosivuillaan tarjotakseen paremman elämyksen asiakkailleen.

Ilmoitus

Jatkossa Bubbleroomin asiakkaat saavat sivuston, joka toimii aina yhtä tehokkaasti, käytti asiakas sitten tietokonetta, puhelinta taikka tablettia.

- Asiakkaalla on jatkossa myös mahdollisuus etsiä yhteensopivia tuotteita tuotteisiin, jotka ovat hänen itsensä ottamissa kuvissa. Koemme myös, että koneenoppiminen yleisesti tulee olemaan yhä tärkeämpää, jotta asiakaskokemuksesta voi tehdä vielä paremman, toimitusjohtaja Ville Kangasmuukko kertoo lehdistötiedotteessa.

Kuvat korvanneet asiakaskommentit

Yksi Bubbleroomin vahvuuksista on ollut se, että asiakkaat ovat voineet löytää toisensa sosiaalisen median kautta, kuten Instagramissa. Asiakas voi tehdä ostoksensa suoraan toisen asiakkaan ottamasta kuvasta, joka on julkaistu Bubbleroomin alle.

- Jokaisella tuotteella, jolla on käyttäjämerkitty kuva ohjaa asiakkaita luokseen kaksi ja puoli kertaa useammin kuin studiossa mallin kanssa otetut tuotekuvat. Kuvat ovat korvanneet asiakaskommentit. Tämä on ollut hyvin onnistunut muutos, Kangasmuukko kertoo.

Tällä hetkellä Bubbleroomilla on 135 000 päivittäistä kävijää.