Boozt iloitsee – parempi prognoosi

”On ollut ilo toivottaa 300 000 uutta asiakasta tervetulleeksi.”

Muodin verkkokaupoilla alkaa olla syytä iloon. Nyt on uuden toimijan vuoro muuttaa vuoden 2020 prognoosia parempaan suuntaa, tällä kertaa vuorossa on Boozt. Muotijätti laskee 20-25 prosentin kasvua periodille kolmen neljän prosentin oikaistulla liikemarginaailla. Tätä voi verrata aikaisempaan prognoosiin, joka ennusti 10-20 prosentin kasvua ja 1-3 prosentin oikaistua liikemarginaalia.

Syynä tähän on kunnon näyttö vuoden toisella neljänneksellä, kun myynti useissa kategorioissa ylitti yhtiön mukaan odotukset. Palautusten määrä väheni sitä paitsi huhti- ja toukokuussa voimakkaasti. Sen lisäksi yrityksessä voitiin iloita keskimääräistä arvokkaammista tilauksista.

Ilmoitus

Viimeisten kuukausien aikana meillä on ollut ilo toivottaa tervetulleeksi 300 000 uutta pohjoismaalaista asiakasta, monet heistä ovat tehneet verkko-ostoksia ensimmäistä kertaa. Asiakastyytyväisyys ja uudelleen tehdyt ostot kohortista näyttävät lupaavalta, mikä ennustaa hyvää, jotta heidät voi konvertoida lojaaleiksi asiakkaiksi, Booztin toimitusjohtaja Hermann Haraldsson kommentoi lukuja.

 

”Olemme olleet hyvin aktiivisia”

Vuoden toisen neljänneksen myynnin kasvun odotetaan laskeutuvan 35-40 prosentin tienoille yli 10 prosentin oikaistulla liikemarginaalilla.

Tärkeä huomion keskipiste on ollut siinä, että olemme turvallinen satama tuotemerkkipartnereillemme tavoittaa pohjoismaiset kohderyhmät, koska osa heidän perinteisistä jakelukanavistaan on jäänyt pois. Olemme siksi olleet erittäin aktiivisia markkinoilla hankkimalla ylijäämävarastoja voidaksemme olla hyödyksi monille asiakkaillemme ja samalla tukea tuotemerkkejä näinä vaikeina aikoina, Hermann Haraldsson sanoo.

Vuoden toisen neljänneksen raportti julkaistaan tämän hetken suunnitelmien mukaan 21. elokuuta tänä vuonna.