Boozt huippunousussa kesällä – myi 1,2 miljardilla

”Olemme olleet etuoikeutettuja.”

Kehitys on suoraan ylöspäin, kun katsoo Booztin toista neljännestä. Myynti kasvoi 37 prosenttia ja oli 1,2 miljardia Ruotsin kruunua. Viime vuoden sama luku oli 898 miljoonaa. Kaikkein suurin kasvu oli yhtiön outlet-sivustolla Booztlet, 168 prosenttia.

Viime kuukausien aikana olemme olleet etuoikeutettuja, kun olemme voittaneet koronan aiheuttaman nopean kuluttajakäytöksen muutoksen. Siirtyminen offlinelta onlinekauppaan on nopeutunut ja olemme tehneet paljon töitä vahvistaaksemme asemaamme markkinoilla ja saadaksemme maksimaalisesti tästä mahdollisuudesta, Booztin toimitusjohtaja Hermann Haraldsson kommentoi lukuja.

Ilmoitus

Myös tulos (EBIT) pyyhkäisi ylöspäin ja oli 141 miljoonaa SEK. Kasvua edellisvuoteen verrattuna oli 146 prosenttia.

Toisen neljänneksen aikana toivotimme tervetulleeksi yli 300 000 uutta pohjoismaista asiakasta alustoillemme ja he, kuten vakioasiakkaamme, ovat lisänneet ostoja muissa kategorioissa, kuten Lapset, Urheilu ja Kauneus. Myös miesten kategoria lisäsi liikevaihtonsa osuutta, mikä edelleen osoittaa meidän edistyksellisyyttämme strategisessa tavoitteessaamme vahvistaa merkityksellisyyttämme pohjoismaisille muoti- ja lifestyleasiakkaille, Hermann Haraldsson sanoo.