BookBeat saavuttaa 10 miljoonaa euroa – Suomessa käyttäjämäärä kaksinkertaistunut

Kasvoi 110 prosenttia toisella vuosineljänneksellä.

Bonnier lanseerasi digitaalisen äänikirjapalvelun BookBeatin keväällä 2016 ja siitä lähtien palvelun kehitys on noussut jatkuvasti. Nyt, oltuaan vain kaksi vuotta markkinoilla, yritys kertoo BookBeatin liikevaihdon olevan 10 miljoonaa euroa.

Ilmoitus

- Olen hyvin ylpeä siitä, että kahdessa vuodessa kasvumatkamme on muuttunut 10 miljoonan euron toiminnaksi, joka edelleen näyttää kasvua. Olemme vain matkamme alussa, mutta tämän merkkipaalun saavuttaminen osoittaa, että olemme ainakin lähtökuoppia pitemmällä, kertoo BookBeatin toimitusjohtaja Niclas Sandin lehdistötiedotteessa.

Uskolliset asiakkaat

Viimeisin vuosineljännes on ollut jo itsessään melkoinen menestys. Tulot ovat kasvaneet 110 prosenttia viime vuoteen verrattuna. Yrityksen mukaan suurin osa tuloista tulee edelleen Ruotsin markkinoilta, joka on kasvanut roimasti vuoden 2018 aikana.

Kasvun nousua ajaa eteenkin ruotsalaisten asiakkaiden kasvava sitoutuminen. Vuoden toisella vuosineljänneksellä jopa 60 prosenttia käyttäjäpohjasta on asiakkaita, jotka ovat maksaneet BookBeatista vähintään kuudeksi kuukaudeksi.

Suomi nopeiten kasvava markkina

Yrityksen nopeiten kasvava markkina tällä hetkellä on Suomi, jossa yritys kasvaa eniten absoluuttisissa luvuissa. Palvelu on nyt johtava äänikirjapalvelu Suomessa, joka yrityksen mukaan on vahvistettu vuoden toisella vuosineljänneksellä. Tämä tarkoittaa myös sitä, että suomalaisten käyttäjien määrä on kaksinkertaistunut vuoden ensimmäisellä puoliskolla viime vuoteen verrattuna.

Sopimus 150 saksalaisen kustantamon kanssa

Myös saksalaisella markkinalla BookBeat on ollut aktiivinen ja ensimmäiset laajat markkinointipanostukset ovat täydessä käynnissä. Tähän mennessä yritys on tehnyt sopimukset 150 kustantamon kanssa Saksassa ja voi näin ollen tarjota yli 40 000 äänikirjaa saksalaisille asiakkailleen. Suurin osa näistä äänikirjoista on saksan kielellä.