BookBeat kasvoi 200 prosenttia tammikuussa

Tuo lapsille oman sovellusversion.

Ilmoitus

Äänikirjamarkkina kasvoi Suomessa voimakkaasti koko vuoden 2018 ja jatkaa kasvuaan. BookBeat ilmoittaa, että tammikuussa 2019 sen kirjoja kuunneltiin yli 200 prosenttia enemmän kuin vastaavaan aikaan edellisenä vuonna.

Yksi tekijä BookBeatin kasvun takana on suosittu perhetili, joka lanseerattiin kesäkuussa 2018. Suomessa jo yli 10 prosenttia asiakkaista on lisännyt käyttäjätililleen yhden tai useamman perheenjäsenen.

Ilmoitus

Nyt perhetiliin tuodaan kokonaan uusi ominaisuus, kun lapselle voidaan valita käyttöön profiili, jossa sovellus näyttää pelkästään lastenkirjat ja lapsille räätälöidyt suositukset. Sovellus toimii siis samaan tapaan kuin Netflix ja sen lastenversio Netflix Kids. 

- Lasten äänikirjat ovat aina olleet suosittuja ja kesästä 2018 saatavilla ollut perhejako on lisännyt niiden kulutusta entisestään. Nyt pääsemme esittelemään entistä paremmin koko lastenkirjavalikoiman, kun voimme omistaa koko lasten profiilin sille, sanoo BookBeatin Suomen liiketoiminnan kehityksestä vastaava Sari Forsström tiedotteessa.

BookBeatin mukaan sovellusversion avulla lapset ja vanhemmat löytävät entistä kätevämmin juuri ne äänikirjat, jotka heitä kiinnostavat ja näkevät helpommin sellaisetkin kirjat, joita eivät ole vielä tulleet ajatelleeksi.

Markkinajohtajan asema

- Me kehitämme BookBeatin sovellusta jatkuvasti. Kesäkuussa tuli perhejako, joulukuussa Apple CarPlay ja nyt – sopivasti ennen hiihtolomakauden alkua – lasten oma sovellusversio, joka varmasti ilahduttaa niin takapenkkiläisiä kuin heidän vanhempiaankin. Seuraamme jatkuvasti palautetta ja toiveita. Olemme hyvin iloisia siitä, että BookBeat on saavuttanut Suomessa markkinajohtajan aseman ja että sovellus on saanut kirjasovelluksista parhaat arviot, sanoo lisää markkinointipäällikkö Ella Peltovuori.