Perinteikäs Amerikkalaisketju Bon-Ton jäi verkkokaupan jalkoihin ja ajautui konkurssiin. Nyt ketju tekee paluun – verkkokauppana.
Huhtikuussa jo vuonna 1898 alun perin perustettu Bon-Ton joutui heiluttamaan valkoista lippua: kuten moni muullekin perinteiselle kivijalkakaupalle oli käynyt, kilpailu verkkokauppojen kanssa kävi lopulta liian kovaksi ja konkurssi oli tosiasia.
Uudet omistajat, uusi yritys
Nyt Internet Retailer tietää kuitenkin kertoa, että Bon-Tonin tarina ei välttämättä vielä ole ohi. CSC Generation, joka on ostanut konsernin, johon kuuluu Bon-Tonin lisäksi yrityksiä kuten Carson’s, Boston Store, Herberger’s ja Younkers, aikoo herättää kaupan uudestaan henkiin.
Ensisijaisesti Bon-Ton, jolla oli vuonna 2016 yli 23 000 ihmistä palkkalistoilla, tekee paluun verkkokauppana, mutta uudet omistajat suunnittelevat Internet Retailerin mukaan myös, avaavansa uusia kivijalkakauppoja sopivasti joulumarkkinoiden alla.