Black Friday ja Cyber Monday vauhdittivat Suomen Clas Ohlsonin myyntiä

Myynti kasvoi etenkin Suomen osalta.

Suomen Clas Ohlsonin sesonkimyyntiä vauhdittivat Black Fridayn ja Cyber Mondayn vahva hyödyntäminen verkkokaupassa sekä Suomen 100. itsenäisyyspäivän ympärille rakennettu kampanja. Myyntiä lisäsi myös tammikuun lopussa järjestetty kanta-asiakastapahtuma, joka houkutteli runsaasti asiakkaita sekä myymälöihin että verkkokauppaan.

Ilmoitus

Kolmannen kvartaalin aikana myynti kasvoi koko Clas Ohlson -konsernissa ja etenkin Suomen osalta. Suomessa viimeisten yhdeksän kuukauden myynti kasvoi euroissa 7 prosenttia ja kruunuissa 9 prosenttia ollen 796 miljoonaa kruunua (vuosi sitten 733 miljoonaa kruunua). Koko konsernin tasolla myynti kasvoi kruunuissa 2 prosenttia ollen 6 528 miljoonaa kruunua (vuosi sitten 6 415 miljoonaa kruunua).

Kohti kevättä ja Clas Ohlsonin 100-vuotisjuhlallisuuksia

Suomi oli konsernin vahvin myös helmikuun myynnin kasvun osalta: Suomessa helmikuun myynti kasvoi euroissa 4 prosenttia (kruunuissa 9 prosenttia), ja koko konsernin myynnin kasvu vastaavalta ajalta oli kruunuissa 2 prosenttia.

Clas Ohlsonin Suomen toimitusjohtaja Sampo Päällysaho kommentoi:

- Olemme aloittaneet 100 vuotta jo täyttävän Clas Ohlsonin juhlinnan myymälöissämme ja verkkokaupassa esittelemällä uuden kevätkampanjan tuotteineen. Juhlinta jatkuu yli kevään ja kesän. Huhtikuussa avaamme uuden myymälän Tampereen Ratinaan.