Avarda ja Vilkas yhteistyöhön – maksunvälityspalvelu 1700 verkkokauppiaan ulottuville

”Kun kauppias saa asiakkaan ostamaan ensimmäisen kerran, asiakassuhteesta kannattaa pitää tämän jälkeen kiinni. Jo olemassa olevalle asiakkaalle uudelleen myyminen on usein paljon helpompaa ja edullisempaa kuin uusasiakashankinta.”

Maksunvälityspalvelu Avarda ja verkkokauppatoimittaja Vilkas aloittavat yhteistyön, joka tuo Avardan maksuratkaisut heti 1700 verkkokaupan saatavilla.

Avardan mukaan sopivien maksutapavaihtoehtojen tarjoamisella on verkkokaupalle suuri merkitys siinä palaako asiakas uusille ostoksille verkkokauppaan.

Ilmoitus

Avardan tilastojen valossa kaksikolmasosaa asiakkaista palaa vuoden sisällä samaan liikkeeseen ostoksille, jos maksutavaksi on valittu osamaksu. Verkkopankissa tai kortilla maksaneista vain alle viidennes ostaa vuoden sisällä uudestaan samasta liikkeestä. Miksi?

Avarda on tarjonnut kauppiaalle jo pitkään ratkaisua, jossa kauppias voi käyttää maksunvälitystä osaltaan markkinointikanavana lisäämällä laskun saatteeseen markkinointimateriaalia. Kauppias voi näin säästää markkinointikustannuksissa. Koko maksutapatarjoajan kattavan osamaksujärjestelmän sijaan Avarda tarjoaa maksuvaihtoehdoksi kauppiaskohtaisen tilin. Tämä tarkoittaa, että asiakkaan luoma osamaksuprofiili toimii ainoastaan tuossa kyseisessä verkkokaupassa. Tällä pyritään siihen, että asiakas palaa uudelleen samaan kauppaan ostoksille, Avarda ja Vilkas kirjoittavat tuoreessa raportissa, jonka Ehandel sai luettavakseen.

 

”Parantaa kannattavuutta”

Avardan mukaan ratkaisu parantaa kaupan kannattavuutta. Tähän saakka Avardan kyseinen palvelu on ollut tarjolla vain rajatulle määrällä verkkokauppiaita, mutta lähitulevaisuudessa se tulee saatavaksi leijonanosaan Vilkkaan-verkkokaupoista.

Vilkas-yhteistyön myötä Avardan ratkaisu voidaan tarjota kerralla 1 700 kauppiaalle sekä Vilkkaan uusille projektitoteutuksille. Vilkas on loistava verkkokauppa-alusta, joka on palvellut suomalaisia verkkokauppoja jo todella pitkään. Se tarjoaa loistavan palvelun ja monipuoliset toiminnallisuudet kauppiaan käyttöön, joten olemme todella innoissamme tästä uudesta kumppanuudesta Vilkkaan kanssa, Avardan myyntijohtaja Jari-Pekka Sova kommentoi.

Myös verkkokauppatoimittaja Vilkkaalla ollaan uuteen yhteistyöhön tyytyväisiä. Yhteistyö täydentää molempien toimijoiden tarjontaa.

Maksutavat ovat tietysti yksi tärkeimmistä verkkokaupan osa-alueista. Paljon puhutaan siitä, millainen vaikutus niillä on asiakaskokemukseen ja sitä kautta tilauskonversioon. Meille Vilkkaassa on erittäin tärkeätä, että maksuoperaattori haluaa tarjota erinomaista palvelua myös kauppiaille. Heti ensimmäisissä keskusteluissa näimme, että siihen Avardalla tosiaan on panostettu. Muun muassa sen vuoksi yhteistyön aloittaminen ja yhteisen sävelen löytäminen oli Avardan kanssa helppoa, Vilkas Groupin myyntijohtaja Timo Korvenoja toteaa.

Avardan ja Vilkkaan julkaiseman tekstin voit lukea kokonaisuudessaan täältä.

Ilmoitus