Auton ostopolulle suunnataan usein verkossa ‒ Kamuxin verkkosivujen katsotuin automerkki Mercedes-Benz

Autokuume iskee tiistaina kello 17 jälkeen.

Käytettyihin autoihin erikoistuneen Kamux-ketjun verkkosivuilta asiakas voi osta auton ja saada sen kuljetettua kotiin. Kovasti digitalisaation nimeen vannova yritys pyrkii hyödyntämään markkinoinnis­saan laajasti eri digitaalisia kanavia ja kehittämään jat­kuvasti digitaalista tarjontaansa.

Ilmoitus

Kamuxin maaliskuun katsotuimmaksi automerkiksi nousi Mercedes-Benz. Perässä seurasivat lähes rintarinnan Audi ja Volkswagen. Nämä samat merkit olivat myös ketjun viime vuonna myydyimpien merkkien kärjessä.

‒ Verkkosivuilla tehtiin maaliskuussa 230 000 autohakua. Kiinnostavimmaksi autoksi nousi luksusluokan kevytkuorma-auto Cadillac Escalade EXT 6,2 V8, jota esiteltiin myös somekanavissamme. Erikoiset autot kiinnostavat ja herättävät huomiota, kuten myös tämä Kamuxin Vantaan Petikon myymälässä ollut järeä erikoisauto, toteaa maajohtaja Jussi Mäkinen, lehdistötiedotteessa.

Yrityksen verkkosivut kokoavat yhteen koko ketjun yli 3 400 auton ja 42 liikkeen valikoiman. Tähän valikoimaan lukeutuvat ketjun tuontiautot, mutta samoilla verkkosivuilla voi tutustua myös Ruotsin ja Saksan Kamux-liikkeiden valikoimiin.

Autokaupoille  usein kotisohvalta

‒ Kamux.fin myötä autokauppamme on aina auki, ja valikoima on kaikkien saatavilla asuinpaikasta riippumatta. Auton hankintaa miettivät alkavat usein tutkailla sopivia menopelejä omalta kotisohvaltaan. Palvelemme asiakasta saumattomasti verkkosivuston, autoliikkeiden, puhelimen ja chat-palvelun yhdistelmällä, Jussi Mäkinen jatkaa.

Kamuxin maajohtajan mukaan verkkosivuilla panostetaan auton kuviin, siksi auto kuvataan eri kulmista sekä ulkoa että sisältä aina yksityiskohtia myöden. Kuvien ja varustelutietojen myötä asiakkaalle piirtyy jo hyvä tuntuma autosta. Tarkempaa lisätietoa auton huoltohistoriasta ja teknisestä kunnosta hän saa Kamuxin myyjiltä vaikka chatissä tai puhelimitse.

‒ Verkkosivujemme ajatuksena on helpottaa ja nopeuttaa asiakkaan auton hankinnan prosessia sen kaikissa vaiheissa. Asiakas saa esimerkiksi chatin kautta arvion oman autonsa ja kiinnostavan auton välirahasta. Halutessaan asiakas voi tulla koeajamaan autoa liikkeeseemme, mutta autokauppa voidaan myös tehdä kokonaan verkossa, ja toimitamme auton hänelle vaikka kotiin.

Alkuviikko ja illat vilkasta autojen kartoittamisaikaa

Maaliskuussa Kamux.fi-verkkosivuilla viihdyttiin etenkin alkuviikosta ja vilkkaimmaksi katselupäiväksi nousi tiistai. Autokuumetta potevat istahtivat autovalikoiman ääreen etupäässä iltaisin kello 17 jälkeen.

‒ Päivisin ihmiset ovat kiinni töissään ja vasta illalla on aikaa miettiä autohankintaa. Autoja katsellaan paljon iltayhdeksän jälkeenkin, maajohtaja Mäkinen valottaa.

Ilmoitus

Kamuxin liiketoiminta perustuu auto­liikkeiden ja verkkosivuston yhdistelmään, keskitettyyn  käytettyjen autojen hankintaan ja myyntiin, alhaisiin kiinteisiin kuluihin, nopeaan va­rastonkiertoon ja integroituihin palveluihin. Kamuxin liiketoimintamallin tavoitteena on tarjota asiakkaille kokonaispalvelu, joka palvelee paremmin heidän tar­peitaan perinteisiin myyntikanaviin verrattuna.

Kotiinkuljetus osana asiakaspalvelukonseptia

Keskeinen osa Kamuxin asiakaspalvelukonseptia Suomessa ja Ruotsissa on myös kotiinkuljetuspalvelu, jolloin auto toimitetaan asiakkaan kanssa sovittuun paikkaan sekä samalla tar­vittaessa noudetaan mahdollinen vaihtoauto.