Aurinkomatkoilla paras verkkokauppa – Visit Finland voitti Finnish Web Awards Grand Prix 2018

Yleisöäänestys keräsi lähes 35 000 ääntä.

Finnish Web Awards on palkinnut maamme parhaat nettisivujen suunnittelijat ja tekijät. FWA Grand Prix:n voittaja on Suomen matkailusivusto visitfinland.com, joka tuomariston mukaan täyttää markkinointitehtävänsä upeasti ja monipuolisesti.

Ilmoitus

Vuoden 2018 kilpailuun osallistui iso joukko maamme merkittävimpiä toimistoja ja brändejä. Yleisö äänesti netissä finaaliin parhaat sivut, ja niiden joukosta tuomaristo valitsi marraskuussa voittajat. Tuomaroinnissa kolme parasta sivustoa erottui selvästi muista.

- Vihdoinkin kotimaastamme sivusto, jonka linkin voi ylpeänä lähettää kenelle tahansa ulkomaalaiselle toivottaen tervetulleeksi kotimaahamme, toteaa tuomariston puheenjohtaja Pekka Nuikki, tiedotteessa.

Kultainen FWA-palkinto jaettiin Evermaden tekemän Helsingin Diakonissalaitoksen ja Mainostoimisto Sininen Härän synnyttämän Hatsolon sivustoille. HDL:n sivusto kertoo järjestön tehtävät ja olemassaolon tarkoituksen rohkeasti, inhimillisesti, selkeästi ja osallistumaan kannustaen. Hatsolon vilpittömyys ja positiivisuus on sivuston punainen lanka ja sivuston toteutus johdonmukainen.

 

Aurinkomatkat paras verkkokauppa

Samassa kilpalusa parhaan verkkokaupan palkinnon nappasi Aurinkomatkat.Netissä toteutettu yleisöäänestys keräsi lähes 35 000 ääntä. Yleisöäänestyksen suosikki oli Mainostoimisto Speciaalin sivusto, toiseksi äänestettiin Hatsolon, ja kolmantena Eckerö Linen sivusto.

Tuomaristoon kuuluivat Jorma Ollila, Ilkka Paananen, Tarja Virmala, Heikki Ahdekivi, Jaakko Tapaninen, Jorma Silvasti ja tuomariston puheenjohtaja Pekka Nuikki. Kriteereinä oli ulkoasun ja teknisten ominaisuuksien ohessa yhteensä parikymmentä muuta arvioinnin mittaria. Kilpailun tarkoituksena on sen järjestäjien mulaan korostaa suomalaisten brändien ja sivustojen merkitystä liiketoiminnan menestystekijänä.