Aurinkolasit, joista kaikki pian puhuvat

Myynti pelkästään verkkokaupasta ja tapahtumista.

Shadeshares on uusi aurinkolasimerkki, joka on yhdistänyt koulutuksen ja työn Keniassa sekä hyväntekeväisyyden Suomessa. Aurinkolasit ovat puiset ja kustomoitavat.

Ilmoitus

Shadeshares kertoo lehdistötiedotteessa kuinka Jan-Erik Westergård sai idean aurinkolaseista miettiessään, kuinka voisi tehdä jotain merkityksellistä ja auttaa kenialaisen vaimonsa syntymämaata. Idea keräsi ympärilleen kahdeksan yrittäjähenkistä idealistia. Yhdessä he jalostivat ajatusta eteenpäin ja nyt vuoden jälkeen ensimmäiset aurinkolasierät on valmistettu, brändätty ja myyty.

Laseja voi pian ostaa verkkokaupasta ja erilaisista tapahtumista. Yritykset ja yhdistykset voivat myös tilata heille räätälöidyt lasit.

Julkkikset brändilähettiläinä

20 prosenttia jokaisen parin myyntihinnasta ohjataan nuorten koulutukseen ja työllistämiseen Keniassa ja 10 prosenttia kunkin tilaajan eli brändiomistajan valinnan mukaiseen kotimaiseen hyväntekeväisyyskohteeseen. Suomalaisten Shadeshares-lähettiläiden ja yritysten kohteita ovat tähän mennessä muun muassa Mannerheimin Lastensuojeluliitto, Hope Ry, FightBack, Icehearts, Glow Ry ja Tampereen konservatorion stipendirahasto.

- Yhdessä World Vision Kenian, heidän paikallisten toimijoidensa sekä suomalaisten ammattilaisten kanssa olemme laittaneet Nairobiin työtilat koneineen kuntoon ja kouluttanet sekä palkanneet 12 Kariobangin slummista kotoisin olevaa nuorta valmistamaan kustomoituja, puisia aurinkolaseja, kertoo Sari Kanti-Paul, yksi Shadesharen kahdeksasta yrittäjästä.

Lanseerausjuhlaa vietetään 29. toukokuuta ja samaisena päivänä avautuu myös yrityksen verkkokauppa.

Laseja on jo valmistettu Shadesharesin henkilöbrändilähettiläille kuten Sami Hedberg, Signmarkille, Patrik Laineelle ja Pekka Hyysalolle.