Astrid Wild takoi hyvän tuloksen – suuntana Saksa

”Markkinoilla on imua”.

Pandemia on ollut vauhdittamassa ulkoilua ja myös kaupunkilaiset hakeutuvat enenevissä määrin luontoon. Tämä näkyy Astrid Wildillä, jonka Maria Paulsson Rönnbäck ja Jemina Pomoell starttasivat vasta vuonna 2019.

Astrid Wild on naisille suunnattu ulkoilumerkki.

Ilmoitus

Astrid Wildin tavoitteena vuodelle 2021 oli noin 4 miljoonan Ruotsin kruunun liikevaihto. Miten siinä kävi?

Omistajat kertovat ruotsalaisen verkkolehti Breakitin haastattelussa, että liikevaihto vuonna 2020 oli 2,2 miljoonaa kruunua. Viime vuonna he ylittivät odotukset, kun liikevaihto kipusi 217 prosenttia ja laskeutui huippulukemiin, 7,2 miljoonaa kruunua (SEK).

Tällä alueella on kysyntää, markkinoilla on imua, Maria Paulsson Rönnbäck kertoo sivustolle.

Tuotemerkki haluaa nyt kasvaa myös eurooppalaisilla markkinoilla ja suuntana on Saksa. 

Astrid Wildin tuotanto on Euroopassa, joten kuljetukset ovat lyhyitä matkoja. Eikä tämä ole vain ilmastoteko, sillä he suosivat myös EU:n työehtoja.

Alamme katselemaan Saksaa ja markkinoimaan voimakkaammin siihen suuntaan, joko kesän lopulla tai syksyn alussa. Aiomme kasvattaa tuotteiden määrää, mutta emme halua, että tämä räjähtää täysin. Yksi suurista tavoitteistamme on palkata tiimi, tähän saakka meillä on ollut vain minä ja Jemina. Haluamme lisää osaamista ja se on yksi suurista tavoitteistamme, Maria Paulsson Rönnbäck sanoo Breakitille.