Ankorstoren tuore rahoituskierros päättyi 250 miljoonaan euroon

B2B-jättiläisen arvo on nyt 1,75 miljardia euroa.

Ankorstore kertoo tänään päättäneensä C-rahoituskierroksen, joka päätyi 250 miljoonaan euroon. Sitä johtivat maailmanluokan sijoitusyhtiöt BOND ja Tiger Global, ja mukaan osallistuivat Eurazeo ja Coatue sekä aiemmat sijoittajat Index Ventures, Bain Capital Ventures, GFC Alven ja Aglae. Ankorstore kertoo asiasta tiedotteessa. 

Missionamme on luoda globaali tukkuliiketoiminta, joka kääntää tasapainon riippumattomien toimijoiden eduksi. Haluamme helpottaa brändien ja itsenäisten jälleenmyyjien keskinäisiä kauppasuhteita tulemalla osaksi heidän jokapäiväistä elämäänsä ja muuttamalla vähittäiskaupan vanhentuneita käytänteitä paremmiksi. Nyt saamamme rahoitus antaa meille mahdollisuuden laajentua maantieteellisesti ja kiihdyttää toimintoja Euroopan ydinmarkkinoillamme, Ankorstoren toimitusjohtaja ja yksi perustajista, Nicholas Cohen sanoo.

Ilmoitus

Ankorstore työllistää tällä hetkellä 400 työntekijää ja siihen on liittynyt 15 000 brändiä. 

Maailmassa on hyvin vähän yrityksiä, jotka ovat saavuttaneet vastaavan aseman näin lyhyessä ajassa. Tämä on kuitenkin vasta alkua. Tällä hetkellä palkkaamme huippuosaajia eri puolilta Eurooppaa vahvistaaksemme yhteistyötämme brändien ja jälleenmyyjien kanssa sekä kehittääksemme paikallista myyntiämme ja asiakastukeamme. Aiomme myös skaalata verkkokauppaamme ja toimme äskettäin nykyisten viiden tuotekategorian rinnalle uudet kategoriat eli urheilu & hyvinvointi ja lemmikit. Jatkamme investointeja päätuotteeseemme ja tekniseen kehitykseen, jotta voimme edelleen parantaa asiakaskokemusta, yhtiön toinen toimitusjohtaja ja perustajajäsen Nicolas D’ Audiffret kertoo.

Ankorstorella ollaan innoissaan uudesta rahoituksesta, liiketoimintajohtaja ja perustajajäsen Pierre-Louis Lacoste kommentoi. 

Ankkurikauppa on kaupankäynnin ammattikielessä kauppa, joka vetää puoleensa asiakkaita ja ohjaa asiakasvirtoja. Haluamme, että jälleenmyyjistämme tulee paikallisia ankkurikauppoja, jotka tarjoavat valikoituja tuotteita oikealla hinnalla sekä ainutlaatuisen ostokokemuksen. Ankorstore luo brändeille, jälleenmyyjille ja kuluttajille ekosysteemin, jossa kaikki kukoistavat.

Ankorstoren brändikanta on kasvanut yli 50-kertaiseksi, myytävien tuotteiden kokonaismäärä on kasvanut 950 prosenttia ja kasvu on huipentunut miljoonan erillisen tuotteen valikoimaan alustalla.

Ankorstore toimii 23 maassa ja sillä on toimipisteet Pariisissa, Lontoossa, Berliinissä, Amsterdamissa ja Tukholmassa. Vuonna 2022 se aikoo avata toimipisteet Italiaan ja Espanjaan. 

Ankorstore rakentaa seuraavan sukupolven käyttöjärjestelmää vähittäiskaupalle. Nopeasti skaalautuvan ja rajat ylittävän tukkumyyntiverkostonsa kautta yritys tarjoaa luokkansa parhaan infrastruktuurin tuhansille brändeille ja ketjuihin kuulumattomille myymälöille maailmanlaajuisesti. Meitä inspiroi Ankorstoren johtoryhmä ja sen rohkea visio muuttaa kaupankäyntiä ja avata tehokkaita uusia mahdollisuuksia koko vähittäiskaupan arvoketjussa, BONDin johtoryhmässä aloittava johtaja Mood Rowghani sanoo.

 

Ilmoitus
Ankorstoren saavutukset kahdessa vuodessa

  • Kerätty rahoitus 365 miljoonaa euroa
  • Yli 400 työntekijää
  • Toimii 23 maassa
  • 200 000 jälleenmyyjää
  • 15 000 tuotemerkkiä
  • 2,5 miljoonaa kontaktia merkkien ja jälleenmyyjien välillä
  • Miljoona tuotetta myynnissä b-to-b-verkkokaupassa

(Lähde: Ankorstore)