”Ankorstore tuki 2,3 miljoonalla eurolla itsenäisiä jälleenmyyjiä BF-kampanjansa aikana”

”Suomalainen vastuullisiin sisustustarvikkeisiin erikoistunut Xeraliving näki kampanjan tulokset omassa myynnissään ja sai viisi kokonaan uutta jälleenmyyjää”.

Ankorstoren alustalta tuotteita tilanneet kauppiaat saivat 25. lokakuuta alkaneen kampanjan aikana alennuksia tilaamistaan tuotemerkeistä. Tämä antoi kauppiaille mahdollisuuden antaa kuluttajille alennuksia ilman, että heidän oma katteensa kärsi. Ankorstore kertoo, että samalla itsenäiset tuotemerkit saivat kampanjan ansiosta runsaasti uusia jälleenmyyjiä ja niiden myynti kasvoi merkittävällä tavalla. Kampanja päättyi 2. marraskuuta. B2B-jätti kertoo asiasta tiedotteessa.

Näimme selvän piikin myynnissämme kampanjan aikana ja saimme viisi uutta jälleenmyyjää, joista kaksi Suomesta, kaksi Ranskasta ja yksi Alankomaista. Jälleenmyyjien hankkiminen vaatii normaalisti paljon jalkatyötä ja yhteydenottoja, mutta Black Friday -kampanjan ansiosta uusien tuotteiden kokeilu tehtiin jälleenmyyjille helpoksi, Xeralivingin toinen perustaja Veera Ylikotila raportoi kampanjasta.

Ilmoitus

Ylikotila kertoo, että Ankorstoren kautta saavutetut uudet jälleenmyyjät ovat tehneet myös jo uusintatilauksia. Myynnin vetureina ovat toimineet Xeralivingilla seinäkalenterit ja BEDA pellavavohvelipyyhkeet.

Kampanjan aikana Ankorstoren alustalla tehtyjen tilausten määrä kasvoi 30 prosenttia. Eniten tilauksia tehtiin kodin ja sisutuksen, ruokatavaroiden ja kauneudenhoidon kategorioissa. 

Kaiken kaikkiaan jälleenmyyjät saivat alennuksia 2,3 miljoonan euron arvosta.

Tavallisesti itsenäiset kauppiaat pelkäävät Black Fridaytä, koska niillä ei ole varaa antaa yhtä isoja alennuksia kuin isoilla kauppaketjuilla ja verkkokaupan jäteillä. Pienet kaupat ovat kärsineet myös korona-pandemiasta, joten joulusesongin onnistuminen on niille tänä vuonna entistäkin tärkeämpää. Kampanjan menestys osoittaa, että tuelle oli tarvetta, Ankorstoren toimitusjohtaja Nicolas D’Audiffret kommentoi ja jatkaa:

Black Friday -alennuksen turvin moni kauppias tilasi Ankorstoresta uusien brändien tuotteita. Me myönsimme kaikkiin tilauksiin 10 %:n alennuksen, ja monet tuotemerkit lähtivät talkoisiin mukaan myöntämällä jopa suurimmillaan 50 %:n alennuksia. Kaikkien brändien myynti kasvoi kampanjan aikana, mutta suurimmat kasvuluvut takoivat lisäalennuksia myöntäneet. Niiden liikevaihto nousi jopa 60 % aiemmasta.

Ranskalainen Ankorstore on B2B-markkinapaikka, joka yhdistää itsenäiset tuotemerkit, paikalliset kauppiaat ja jälleenmyyjät.

Nyt on kuluttajien vuoro ja toivomme, että he tekisivät valistuneita valintoja. Joululahjan hankinnassa kannattaa suosia paikallisia ja ketjuun kuulumattomia kauppoja, joissa valikoimat ovat yksilöllisiä ja ostokokemus kohdallaan, Nicholas D’ Audiffret sanoo.

Yhtiöllä on toimipisteet Pariisissa, Lontoossa, Amsterdamissa, Düsseldorfissa ja Tukholmassa. 

Ilmoitus