Ankorstore: Edellisellä kampanjaviikolla tilauksia tippui sisään joka 20. sekunti

Suomalaisbrändi raportoi löytäneensä uusia jälleenmyyjiä Euroopasta.

Ankorstore kertoo tänään järjestävänsä viikon mittaisen Lift Days -kampanjan, jonka avulla itsenäiset jälleenmyyjät voivat vauhdittaa alkuvuoden kauppaa. Ankorstoren joulukuussa toteuttaman kyselyn mukaan erityisesti suomalaisasiakkaat suosivat ketjuun kuulumattomia liikkeitä.

Tutkimuksen valossa 38 prosenttia suomalaisista suosii jouluostoksissaan ketjuihin kuulumattomia liikkeitä. Samanlainen trendi on myös muualla Euroopassa, kun kuluttajat tukevat mielellään paikallisia yrityksiä.

Ilmoitus

Ja suunta näkyy myös Ankorstoren myyntiluvuissa. B2B-jättiläisen mukaan vuonna 2021 markkinapaikkaa käyttävien brändien ja vähittäismyyjien määrä kaksinkertaistui 100 000 vähittäiskaupasta 200 000 kauppaan ja 9 000 brändistä 15 000 tuotemerkkiin. 

Ilmiö on tuttu meille muista Euroopan maista. Pandemian keskellä monet kuluttajat ympäri Euroopan ovat huolissaan, miten itsenäiset yrittäjät pärjäävät. Trendinä on, että moni kuluttaja haluaa nyt suosia yksilöllisempiä tuotteita ja brändejä, joita nimenomaan pienet liikkeet pystyvät tarjoamaan, Ankorstoren pohjoismaisista markkinoista vastaava Cecilia Brunnberg kertoo tiedotteessa.

26. tammikuuta starttaava Lift Days -viikko tarjoaa ketjuihin kuulumattomille jälleenmyyjille 10-60 prosentin alennuksia.

Tammikuu on vähittäiskaupassa vuoden vilkkain ostosesonki, jolloin kauppiaat täydentävät varastojaan joulukauden jälkeen. Tarjousvipu osuu siten jälleenmyyjien kannalta hyvään aikaan, Brunnberg kertoo.

Eikä tammikuun kampanjaviikko ole ensimmäinen laatuaan. Edellinen Lift Days oli viime vuoden syyskuussa, jolloin Ankorstoren verkkokaupassa tehtiin tilaus joka 20. sekunti. 

Ankorstore houkuttaa jälleenmyyjiä täydentämään kampanjan avulla joulukaupassa tyhjentyneet hyllynsä. Kampanjan aikana jälleenmyyjät saavat 10 prosentin alennuksen ja brändit voivat antaa omia alennuksia, jotka ovat enimmillään jopa 50 prosenttia, yhtiö kertoo. 

Jälleenmyyjät voivat vapaasti valita, parantavatko edullisten ostojen avulla katettaan vai hankkivatko lisää asiakaskuntaa alentamalla omia hintojaan. Lift Days on heille myös messuja täydentävä tapa löytää uusia tuotteita myyntiin. Monissa maissa messut on peruttu koronatilanteen takia, mikä tekee kampanjasta entistäkin tärkeämmän, Ankorstoren perustajajäsen ja toinen toimitusjohtajista, Nicolas d’Audiffret kertoo.

Yksi suomalaistoimija, Upcykling with Jing, joka suunnittelee koruja PET-muovipulloista ja valmistaa ne käsityönä Helsingissä, on löytänyt eurooppalaisia jälleenmyyjiä alustan kampanjaviikkojen ansiosta. 

Ilmoitus

Olen osallistunut lähes kaikkiin mahdollisiin kampanjoihin Ankorstoren kanssa ja yhteistyö on tuottanut myyntiä ja uusia asiakkuuksia. Ankorstoren kautta olen saanut uusia jälleenmyyjiä esimerkiksi Irlannista ja Saksasta, Jing Wang kertoo.